Philadelphia

Igar va jag, Petra o Jean pa en heldagstur till Philadelphia.
Det va roligt men joses vad mycke promenerande det blev.
Pa formiddagen va det bra vader men dessvarre blev det lite blasigt o mera moln pa eftermiddagen.
Vi sag "the lieberty bell", "rocky balboa statyn"," the gates to hell" utanfor rodinmuseumet, kopernik statyn, benjamin Franklin statyn, LOVE statyn, vi va utanfor picasso museumet i biblioteket o andra stallen:)
Utanfor picasso museet delade jag o Petra pa en pretzel med senap vilket tydligen ska vara na philadelphianskt....det smakade sadar o till lunch testade vi pa en "phylli cheesesteak sandwich" som va helt okej men det hade nog varit godare pa ett lite storre matstalle for vi lunchade pa nat litet billigare hak:-s
Tyvarr la bade mitt o petras kamerabatteri av men som tur va hade Jean battre batteri pa sin sa han fick sta for fotograferandet i slutet pa dagen.
Nar vi kom tillbaka med taget akte vi till Dunkin Dounuts o tog en fika, o darefter va det bara o aka hem o sova for man va ratt trott.

         

        

         

   
        
  

                

                               

O dar tog batteriet till kameran slut sa mer bilder kommer sa fort jag fatt fotona fran Jeans kamera.
Nu ska jag o Petra ut pa en rundrur i varat county.
Ha en harlig sondag alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0