jobb, jobb o mera jobb

Da va det fredag igen. Igar jobbade jag som sagt mellan 9.30am - 8.00pm. Kristi va ledig sa hon o Mimi holl pa o fixade i kallaren mest hela dagen. Danny va som vanligt i skolan o de tva yngsta va lediga sa pa formiddagen spenderade vi lite tid pa garageuppfarten o ritade med markkritor, lekte med deras talt o lite annat. Markte att jag borde haft solskyddsfaktor pa mig for solen tog riktigt bra sa nar vi under eftermiddagen gick ut till parken smorde jag in mig lite for o inte branna mig. Det va lugnt i parken o efter ett tag kom en pappa med sin son o vi pratade lite.....nat jag markt ar att amerikanarna valdigt garna pratar med allt o alla o nat jag larde mig pa au pairskolan ar att nar vi halsar i USA sager vi inte bara hi eller hello utan hi, how are you? sa oavsett vem man moter sa ses det som hovligt att anvanda den frasen sa det ar lite lattare att komma in i en konversation med nagon bara genom att saga hej.
Hur som helst, strax innan vi skulle ga hem sa helt plotsligt dok det upp ett dussin ungar pa en gang o parken blev valdigt full o det va lite klurigt att halla koll pa mina 3 ungar bland vimlet av barn som sprang runt sa en 10 min senare va vi pa vag hem men en gratande kierstan som lyckades fa na typ barkkorn i sitt oga.
Strax efter vi kommit hem dok mom-mom upp. Hon va ditbjuden pa middag o Kristi hade gjort stek sa jag slangde ihop en sallad o sen va det middagsdax.
Efter mitt pass va slut kollade jag mailen o sen gick jag o la mig tidigt men hade lite svart att somna for barnen sprang runt o tjoade pa overvaningen utanfor mitt rum.
Som jag namnde i det forra inlagget fick jag ju min Zumba-larares mail o jag hade mejlat henne om min mailadress pa morgonen o pa kvallen nar jag kollade mailen hade jag fatt en inbjudan av henne att ta med mig nagra kompisar over pa fredagkvallen  runt 7 for hemmagjord pizza o ol pa deras altan o senare ev utgang, for ett par andra unga skulle ocksa komma over o bekanta sig med Jean.
Det som sog va att jag va tvungen o tacka nej for jag skulle jobba till runt 8.30 pa fredagkvallen, o det tog verkligen emot o behova saga att jag inte kunde komma.
Det ar inte forsta gangen jag fatt saga nej till inbjudningar for att jag ska jobba sa det kanns lite trakigt men eftersom jag va mestadels ledig bade mandag, tisdag o onsdag maste jag jobba ifatt dom dagarna nu under resten av veckan o helgen om jag inte vill ta min semester o den vill jag spara pa.
Sa jag tror nasta vecka kommer kannas valdigt lang men som tur ar har jag min hellediga helg nasta helg.
En san i manaden o dom ar guld varda....forhoppningsvis kommer det inte sporegna hela den helgen som det gjorde under min lediga mars helg.

Sa idag va som sagt en lang dag.....borjade 7.00 o efter barnen kommit ivag till skolan borjade jag med tvatten, at frukost o samlade lite kraft, fortsatte med tvatten akte ivag till "dollar store" for o bestalla gula o blaa ballonger som jag ska hamta upp imorn, in pa "Kmart" dar jag lyckades fastna bland kladerna o sedan rusade jag in pa "giant" for o kopa lite ingredienser jag behovde for o baka havreflarn o darefter hamtade jag upp Kristopher o Kierstan fran skolan. Nar vi kom hem tog de sin tupplur o jag at lunch o fixade med tvatten. Jag hann med en liten powernap innan jag vackte dom for o ga ut o mota Danny vid busshallsplatsen.
Runt 5.30 kom Kim o hamtade upp Danny for hon skulle ivag pa sitt forsta sleep-over party sa resten av kvallen hade jag bara 2 barn o se efter. Kvallen gick ganska snabbt o det va fullt upp. Kristi kom hem runt 8.30 sa jag hjalpte henne o bara in o packa upp alla matvaror o tog mig en youghurt o en clementin medan hon at middag, Kierstan en kringla o Kristopher lite kex.

Idag ar tredje dagen utan nagot onyttigt att mumsa pa o an sa lange kanner jag mig stark o motiverad att fortsatta pa denna halsosama bana - peppar, peppar.
Lite mindre bra nyheter at att jag har kannt av min fot idag igen sa det kanns lite alarmerande...den har varit kanonbra hela veckan men sa idag kande jag att den gjorde ont igen nar jag va o handlade sen har den fortsatt att ge sig till kanna under resten av dagen.

Idag kom mitt proavtiv paket pa posten sa det ska bli spannande att se om det fungerar sa bra som det sags gora.
Pa tal om paket pa posten....i borjan av forra veckan ( eller om det va veckan innan ) fick jag ett annat paket pa posten. Va lite fundersam forst va det va for nagot far jag hade inget minne av att ha bestallt nagot men det visade sig vara ett presentkort pa " Bath & Bodyworks" pa 20 dollar fran Daliyes husse som tack for att jag hade assisterat som hundvakt at grannens brors hund den dar mandagen sa det va valdigt snallt tyckte jag:)

Om ni undrar vad jag ska med ballonger o havreflarn till sa kan jag beratta att det ar till au pair motet pa sondag.
Det ar tydligen ett "around the world event" dar vi gar ihop med flickscouterna o de samlar pengar till Haiti o Chile. Vi ska ga ihop oss o ha olika bord for olika land sa alla i vart au pair distrikt som kommer fran ett land ska ha ett bord med saker fran denes hemland, sa jag o den andra svenska au pairen kommer ha lite, ballonger i var flaggas farg, havreflarn o kanelbullar, pippi musik o malarbilder, bildspel pa sveriges natur o annat svenskt.
Sa det blir nog intressant.

Imorn jobbar jag mellan 8.00am - 6.00pm sa forhoppningsvis hittar jag pa nagot kul imorgonkvall men det kan inte bli altfor sent for pa sondag jobbar jag mellan 9.30am - 4.30pm o sedan bar det ivag till motet som borjag kl 5 o haller pa i tre timmar.
Sa imorn behover jag hinna med o baka mina havreflarn o aven fixa bildspelet pa sverige sa nu ska jag ta o hoppa i sang....borde jag egentligen gjort for en timme sen:-s
Trevlig helg alla:)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du har långa dagar du syster. Men tänk va mycket fantastiskt du får uppleva. Känner verkligen igen det där med Hi how are you? Va en av de saker som jag tyckte va trevligast med USA. Varför är alla så stiffa i Sverige? Haha! Idag ska jag ner på stan med mammi och leta glasögon sedan ska vi till mormor en sväng. Ska ge dom din adress. Imorgon blir det iväg på tre husvisningar, spännande! Men allt har blitt så förbaskat dyrt så jag tror vi slutar i en ny lägenhet. hahaha! Ha det bäst fina syster älskar dig! Föresten kan du kolla om du har möjlighet att joina oss i New York ett par tre dagar i sep/oktober. Puss

2010-04-10 @ 12:16:02
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: sis

ja det ar bara fornamnet....har nyligen avslutat den har veckans langa mandag med arbete till 9 pa kvallen. Javisst, harligt det sa det inte bara ar jobb:) Eller hur, det ar verkligen nagot vi svenskar borde ta efter:) Oh vad mysigt...onskar jag kunde ga med er:-D Det later bra det:)Vad spannande...hoppas ni fastnar for nagot o att det inte blir for dyrt:) Aj da...forhoppningsvis hittar ni na toppenhus med kanonpris nar ni minst annar det:-D. Tack desamma, alskar dig ocksa:) Ja det kan jag nog absolut gora....bara jag vet na datum ett tag innan. Ni kanner inte for att besoka oss nan dag har i PA ocksa....finns sakert na billigt B&B i narheten om ni ar intresserade av det?:)

2010-04-13 @ 03:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0