au pairmote och traning

Sondag kvall va nog forsta gangen jag va glad att helgen va slut. Jobbade pa lordagen mellan 8am o 6pm sen va nagra slaktingar har pa middag o darefter satt jag uppe till 12 o fixade med mitt bildspel over sverige till motet pa sondagen. Havreflarnen hade jag lyckats hinna baka medan barnen tog en tupplur under lordag eftermiddag.
Pa sondagen borjade jag jobba 9.30 o skulle jobba till 4.30 for 5.00 borjade au pairmotet o det va en bit o aka till kyrkan vi skulle vara i.
Efter lunch tog Kristy med sig Danny ut pa en shoppingtur o de va inte tillbaka foran runt 4.45 o da va jag extremt stressad sa Kristi hjalpte mig packa in 30 stora ballonger i bilen o sen bar det av mot motet.
Nar jag parkerade bilen kom den andra svenska tjejen (alexandra) o hjalpte mig packa ur allt o for forsta gangen sen den andra svenska au pairen Maddie som va har innan mig akte hem i mitten av februari har jag inte pratat  na svenska alls ( forutom nar nagon vill hora hur svenskar pratar o jag sager nan mening )sa nu na jag pratade svenska flev jag forvanad over hur oerhort rolig jag lat....det va som o hora mig prata ett helt frammande sprak o det kandes jattekonstigt. Tror jag maste ha brytit pa na konstigt vanster for jag kande inte igen det jag horde nar jag pratade, haha:-D
Au pairmotet va som jag namnde i forra inlagget ett internationelt mote i samarbete med flickscouterna o varje land skulle ga ihop sig o ordna ett bord med saker som representerade just det landet.
Det va roligt o valdigt mycke folk o massa barn, ballongerna o mina havreflarn va valdigt populara:)
Tyvarr va inte sveride den vinnande bordet men var Lcc Mindy tyckte vi alla gjorde ett sa bra jobb sa hon ska ordna en pizzakvall for oss framover:)
   
                                   

Tjejen langst bak till hoger (pa vanstra bilden) ar alexandra o tjejerna i rott bredvid mig ar radka o petra (petrsa ar den blonda av dom).
Den andra bilden ar hela var au pairgrupp (men jag tror det va tre st som missade motet) och flickscouterna.     

Mandagen va som vanligt valdigt stressig o nar Kristi kom hem 9.00 pa kvallen va jag helt slut o gick o la mig.
Under formiddagen va jag pa ett zumbapass pa YMCA....riktigt roligt o den har gangen va det ratt mycke folk ocksa sa det va kul:)
Under eftermiddagen ringde Karen o fragade om jag ville hanga med ut o kaka middag men jag va tvungen o tacka nej eftersom jag skulle jobba till sent, sa idag ( tisdag ) nar jag bara skulle jobba till 6.30 messade jag henne o fragade om hon va sugen pa att ga ut o kaka middag men tyvarr skulle hon jobba sent ikvall...inte lat med umgange nar vi alla har sa olika scheman. Men vi skulle sikta in oss pa torsdag for da slutar vi bada tidigare sa vi far se hur det gar med det:)
Idag ar det som sagt tisdag o det har varit en aning lugnare idag o bade jag o barnen har varit ratt trotta. Kristopher hade ett litet utbrott nar jag vackte honom efter hans tupplur o han tio minuter senare vagrade att ga upp vilket han va tvungen att gora for bussen skulle strax komma o vi maste ut o mota upp Danny.
I formiddags testade jag pa kickboxing pa YMCA o det va ocksa riktigt kul o mycke folk.
Imorn ska jag testa pa Boot camp-passet.
Laste idag att det ar 8 saker man bor ata varje dag o blev valdigt glad nar jag upptackte att jag dagligen ater allt pa listan utom valnotter o svarta bonor:)
Har ar det man tydligen ska ata:
*spinat
*yoghurt
*tomater
*morotter
*blabar
*svarta bonor
*valnotter
*havregryn

Idag svangde jag forbi "wendy's" igen for o kopa deras super goda southwest tacosallad o jag tror jag varit dar lite for ofta pa sistonde for killen i drive - thrun kanner igen mig o sa papekade idag att jag va dar idag igen, haha:-p
Deras sallad ar bara sa oerhort god o innehaller bara 540 kalorier o man blir riktigt matt pa den:)
Nu ska jag ta o slappna av o lasa lite, kanns kanon att inte behova ga o sova pa en gang nar man slutar jobbet.... ha en bra kvall alla:-D

   

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jäklarns va du kommit igång med träningen, bra sis:) jag har oxå tagit mig i kragen och det känns toppen. Nu ska jag till jobbet, solen strålar ute! ha en bra dag! Puss

2010-04-14 @ 08:29:21
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

javisst....bara hoppas att det haller i sig:-D bra det:-D oh vad harligt med sol for er....tack desamma:) puss

2010-04-16 @ 17:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0