mestadels traning o jobb den har veckan:)

Den har veckan har flugit forbi med jobb o traning.....i mandags va det zumba, tisdags gym o kickboxing, onsdag 90 min gym o idag gym igen.

Dagens schema va lite annorlunda for Kristi hade nan jobbgrej sa jag jobbade mellan 6 och 10 pa morgonen o sen skulle jag se till o va hemma for o hamta upp Danny fran busshallsplatsen vid 3.30.
Tanken va ju att jag hade en timme o gora mig iordning i lugn o ro o sen vacka Danny kl 7 for o gora iordning henne for skolan men hon vaknade redan strax efter 6.
Kierstan som brukar sova till runt 10 tiden vaknade redan 8.40 o Kristopher 45 min senare sa det va lite mer fart nu pa morgonen an vad jag raknat med.
Men deras mormor skulle komma vid 10 o ta over men dok upp redan strax fore 9.

Sa strax efter lunch akte jag ivag till banken for o satta in mina tva senaste lonecheckar pa kontot o darefter bar det av till YMCA for 70 min i gymet.
Det har blivit en rutin att varma upp med 30 + 5 min pa cross-trainern ( den man pendlar bade fotter o hander fram o tillbaka pa ) o joses vad jobbigt det ar:-s.
I ovrigt har det gatt riktigt bra att ata halsosamt den har veckan forutom igar kvall da Kristi messade o fragade om jag ville ha en bit cheesecake fran "the cheesecake factory" vilket bara va far svart att motsta sa nar hon kom hem med en blabar/vit chockladmousse cheesecake efter jobbet at jag o njot av varenda tugga tills jag blev proppmatt o tvingade i mig det sista bara for att jag inte ville slanga nar hon varit sa snall o kopt den at mig, haha:-s.
Onyttigt men bra for sjalen som jag brukar saga;)

Det ar mycke djurrorelse har pa vagarna iaf.
I mandags nar jag va ute o korde saktade bilarna framfor mig ner for 2 ankor med 4 jattesma duniga ankungar i slapp.....dom va sa sota, inte store an en decimeter langa o igar nar jag va pa vag til YMCA va jag tvungen o bromsa in for en ekorre som korsade gatan o 10 meter senare satt 2 andra ekorrar mitt i vagen sa jag bromsade in o den ena sprang ivag men den andra rorde sig inte ur flacken sa jag stannade bilen o kollade pa ekorren som bara satt dar o glodde pa mig med sina stora sota ogon o inte rorde sig en mm sa till slut tuttade jag o den sprang ivag.....den va bara sa sot!

Tidigare i veckan fick jag brev fran mormor o morfar o idag kom yttligare ett brev sa det har varit sa roligt att lasa o hora vad som hander dar hemma:)
Ska sjalv fatta pennan o ta o skriva tillbaka sa fort jag far tid.

Snart ska jag o Petra aka ivag in till stan o mota upp Jean utanfor "starbucks" for o hitta pa nagot. Vet inte riktigt vad vi kommer syssla med men det blir sakert na roligt:)
Ha det bra:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0