paskhelgen o mandagens aktiviteter

Under paskhelgen va vi som sagt hos barnens moster i Annapolis, Maryland o det va ett fullspackat schema mest hela tiden. Vi akte pa torsdagseftermiddagen efter danny kommit hem fran skolan o det va ratt mycke trafik ute pa vagarna sa det tog lite langre tid an beraknat o komma fram.

                                         

                                      "Pa vag till vackra Maryland"

Pa fredagen vaknade vi tidigt o gjorde oss fardiga for avfard till Baltimore for att besoka "the National aquarium".
De va roligt o barnen tyckte det va jatteskoj med alla fiskar.
Som tur ar hade vi bokat biljetter dagen innan for det va valdigt mycke folk o langa koer.
Vi sag bade pa delfinshowen o pa en 4-D filmvisning om naturen o jag personligen tyckte det va det roligaste att se. Joses vilken grafik alltsa. Det va aven en del med regnskog o gav man 10 st centare raddade man 36 sqf regnskog men jag hade bara 9 av den mynttypen sa jag donerade det.

                      
                               

Pa vagen tillbaka stannade vi pa "Chevys" - en mexicansk restaurang for o ata middag o eftersom Danny fyllde ar dagen efter kom servitorerna o gav henne en hatt och sjung for henne. Det va valdigt gott med mexicansk mat aven om det inte smakar som var svenska version av tacos.

                         

                      "Danny i sin hatt"     "Kierstan ater glass till dessert"

Nar vi kom hem igen borjade jag o Mimi att gora iordning fodelsedagstartan som danny senare dekorerade o darefter va det dags att gora paskaggen. Det blev aven deg over till nagra muffins ocksa som kristopher o danny dekorerade. O slutligen gjordes det aven kaninfigurer som skulle fungera som namnbrickor pa den stora paskbrunchen pa sondagen:)

                                    

                      "Dannys tarta"                 "mumsiga muffins"



                          

                                  

                                   "Aggpyssel for fulla muggar"     



                          

             "J.J ville ocksa dekorera lite"   "Kristopher strosslar muffins"

                                                   

                                        "kanin-namnskyltar"        

Pa lordagen va det till o ga upp tidigt igen. Idag ar stora dagen - Dannys fodelsedag.
Efter frukost akte J.J o Danny till home depoit dar de har en liten workshop for barn sa danny byggde en fjarilsholk i tra som hon fick med sig hem o malade senare under dagen.
Sen mote vi upp dom pa shoppingcentrat for o ga till "build a bear". Detta ar en valdigt intressant o annorlunda affar. Barnen far valja ett mjukisdjur som de sedan far stoppa i ett hjarta i, fylla med vadd, borsta, kla pa klader, hitta pa ett namn o skriva ett fodelseattest. Danny valde en kanin, Kierstan valde en bjorn och kristopher ville ha en bakugan ( en annan leksak ) istallet.
J.J va in pa "the apple store" o kollade pa den sprillans nya iPad som slapptes idag....tydligen va det folk som hade campat dar for att hinna fa tag i en innan det va slutsalt. Han va riktigt sugen men de kostar runt 40.000kr sa han avvaktade tills vidare.

        

        "stoppning          -              borstning         -        pakladning"

Darefter lunchade vi pa varldens godaste nuddle stalle. Jag bestallde en "pad thai" o otroligt nog smakade den precis som i Thailand:)
Sen akte Mimi, Danny o Kierstan hem o jag, J.J o Kristopher akte till "target" for o kopa en bakugan till Kristopher o leta efter na klader till mig som jag kunde ha pa sondagen nar pasken skulle firas.
Vi kom darifran med 6st bakukan samt en bakugan box, haha och aven paskklader till mig. Blev en kjol, gul top, vit top att ha under den gula toppen samt en svart 3/4 armad cardigan.....va inte sa farligt dyrt - ca 500kr.

Kristopher alskar bakugan sa han va overlycklig over att ha fatt 6 st nya istallet for bara en som va planerat o nar vi kom hem forklarade han alla mekanismer o namn o krafter o hur coola de va. Hade lite lektid innan Kristy dok upp o det va dags att aka ivag o ata middag pa "the steakhouse". Jag bestallde kyckling fahita o det va riktigt gott.
Nar vi kom darifran fick Danny en muffins med ett ljus i ( tartan skulle vi inte ata foran nar slakten va dar pa sondagen ) o sedan va det dags o oppna paket....hon blev overlycklig for mina presenter o sprang runt o skrek av gladje, haha:-D.

            

   "fodelsedagsmuffins"          "presentoppning"               "overlycklig"

Darefter va det dags att hoppa in i bilen igen for att aka ivag o se Alice in wonderland i 3-D.
J.J stannade hemma med de tva yngsta.
Tyvarr sa va det andrat o filmen gick inte langre i 3-D pa den biografen sa det va lite takigt for det hade sakert varit en riktigt haftig upplevelse att se den i 3-D.
Nar Kristy kom under eftermiddagen hade hon med sig ett paket som kommit pa posten fran min alskade syster.
Det va ett jattevackert halsband o massa armband samt ett paskkort o jag blev jatteglad.

                                          

                      "min vackra paskpresent fran varldens basta syster"

Pa sondagen va det bara o stalla klockan tidigt igen. Gjorde mig iordning o som tur ar passade paskkladerna for jag hade inte hunnit testa dom i affaren. Tog med mig barnen ner i kallaren for o gora paskkort till gasterna medan de vuxna gomde paskaggen till aggjakten.
Nar gasterna kom fick alla barnen en korg o sedan va det dags for aggjakt.

           

             "sa har ser det ut nar barnen ar pa aggjakt i amerika"

Darefter va det bara att hugga in pa den mest underbara paskbrunchen. Mimi hade gjort 4 sorters paj, nagon hade med sig blabar/citron muffins, det fanns skinka, agghalvor, sallad, uppskuren farsk frukt mm o jag at tills jag blev alldeles proppmatt.
Senare bjods det aven pa tarta, glass o chockladdoppade jordgubbar.
Innan det blev alltfor sent akte jag o Kristy hem till Pennsylvania igen. Barnen ska stanna kvar i Maryland tills pa onsdag, da kommer Mimi hit med dem o stannar kvar tills pa fredag morgon.
Vi stannade pa vagen o at middag o jag provade pa amrikanska chicken dumplins med potatismos o kokta morrotter. Dumplinsen ar typ nan form av deg i sas men de smakade inte sa jattemycket.
Nar vi kom hem va det bara o packa upp o sedan ga o sova.

Igar sov jag ut, tvattade all tvatt, sag det senaste avsnittet av medium online for jag hade missat det nar det gick o sedan akte jag ut hela eftermidagen o shoppade. Kopte bla ett meditationsset med bade bok o DVD pa borders for endast 8 dollar.
Under formiddagen ringde jag aven for o fraga om det va for sent att registrera sig til reiki introduktion level 1 som borjar pa torsdag men fick reda pa att den kursen tyvarr inte kommer att bli av for det va for fa intresserade sa det va lite trakigt.
Pa kvallen akte jag till YMCA for att delta i deras spinningpass pa 45min o jag gor nog inte om det pa ett bra tag. Eller sa testar jag kanske nyborjarpasset o inte all terrain som det har va. Efter fem min va jag helt slut, haha - joses vad jobbigt det va. Nar passet va over 45 min senare hamtade vi som ville en matta o borjage gora lite situps o andra ovningar i 15 min. Sa jag kande mig riktigt nojd nar jag gick darifran.
Kom hem o fixade de sista med tvatten, duschade o satt mig ner i lugn o ro o at min southwest tacosalad som jag kopt under dagen nar jag shoppade men inte hunnit ata foran nu o bladdrade lite i meditationsboken. Jag hade fatt en av bockerna jag bestallt pa posten under dagen sa jag kollade lite i den ocksa.
Den heter "Natural healing wisdom and know how" o ar stor som en telefonkatalog, haha....men valdigt intressant. Typ allt som att vart att veta om all alternativ medicin.

Idag har jag inte gjort sa mycket an....sov ut, sov lite daligt i natt for det va valdigt varmt:-s
Tagit det lugnt, atit frukost i lugn o ro, spenderat ratt lang tid pa det har extremt langa inlagget o nu ar kl 2 pa eftermiddagen o jag ska ta o ata lite lunch. Sen om det gar som jag har tankt ska jag ev aka ivag till YMCA igen o testa pa kickboxingpasset kl 5 o se vad det ar for nagot.
Hoppas alla haft en bra paskhelg:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0