bio, traning och sommarvarme

                                      

Igar va ju planen som sagt att jag skulle aka ivag till YMCA o testa pa deras kickboxing men sa blev det inte.
Jag messade Karen o fragade om hon hade na planer for kvallen o vi bestamde oss for o mota up en annan au pair utanfor appelbees for o ata middag. Jag bestallde fran deras under 550calorier meny o det blev en god "grilled chicken dijon" med potatis o gronsaker:-p. Darefter va det dags for bio. Vi sag "the last song". Den va helt okej men gu vad sorglig....ett tips om ni gar o ser den ar att ta med en nasduk:-s.
Darefter skjildes vi at o jag o karen akte ut pa glassjakt....det va lattare sagt an gjort. Det visade sig att "wendy's" redan hade stangt sa vi akte till lite andra stallen men alla va stangda. Till slut blev det "mc donalds" som hade restaurangen stangd men som tur va var drive thrun oppen yttligare ca 10 min.
Darefter begav vi oss hemat.

Idag stallde jag klockan pa 8 sa jag inte skulle sova bort hela dagen. Sov riktigt daligt inatt for det va sa oerhort varmt:-s.
Kristy va fortfarande kvar hemma nar jag gick upp o bad mig aka ivag under dagen o kopa mjolk o kora diskmaskinen sa den ar tom tills barnen skulle komma hem.
Sa jag at frukost o gjorde mig iordning. Darefter akte jag ivag till lantbruks affarn o kopte mjolk, akte hem o at en tidig lunch for att sedan aka till YMCA o testa pa deras yogapass. Det va lite annorlonda o ledaren delade med sig av ett valdigt bra citat under slutet av passet: "when the game is over the king and the peasant both go back in the same box" / "efter spelet ar slut lags bade kungen o bonden i samma ask".
Efter mitt yogapass stannade jag kvar for i samma lokal va det 5min senare dags for zumba ( typ latindans aerobic med inslag av olika dansstilar ).
Det va valdigt ont om folk, troligtviss for att det va kl 2 pa eftermiddan o kanonvader ute sa vi va totalt bara 4 st o ledaren fragade om det va forsta gangen for nagon o det va det ju for mig.
Det va riktigt roligt men joses vad klurigt det va att halla koll pa alla steg.
Under passet kom tva barn ocksa o va med pa ett horn.
Efter passet va slut fick jag berom av de andra....de tyckte jag gjorde bra ifran mig, hehe:)
Pratade lite med ledaren, hon horde att jag pratade med brytning o innan jag viste ordet av fick jag hennes visitkort. Hon hade en fransk praktikant i min alder som bodde hos henne sedan en manad tillbako o som garna ville traffa lite nya vanner sa jag skulle mejla henne min mailadress sa hon kunde ge till honom.
Nar jag akte tillbaka hem visade termometern i bilen 92*F vilket ar ca 32*C...varsta sommarvarmen har:)
At mellanmal nar jag kom hem o sedan hoppade jag in i dushen. Planen va att jag skulle satta mig ute i parken med en bok o njuta av vadret men innan jag hann ivag dok Mimi o barnen upp.
Sa det va bara o packa ur bilen o vara tillganglig o sedan fixa middag.
Jobbar inget idag sa jag far se till o vila upp mig nu under kvallen for imorgon blir det en lang dag....jobbar mellan 9.30am - 8.00pm.
Jag hoppas verkligen jag kommer sova battre inatt.
Nu ar det dags for criminal minds pa CBS, o for en gangs skull har jag tid o se pa det nar det sands pa tv:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0