talamodsprovande vecka

Lordag igen o jag jobbar mellan 8.00-13.00.....jobbar just nu men kristopher o danny sov hos deras mormor i natt o kierstan sover fortfarande sa jag passar pa att gora ett snabbt inlagg om vad jag haft for mig i veckan.
Har i stort sett varit jobb o tidiga kvallar.....har varit ratt trott den har veckan, men i torsdags va jag ledig sa jag akte till "borders" for o se om jag hittade nan intressant bok men det gjorde jag inte. Sen bar det av till "target" for lite shopping infor semestern.
Bara en vacka kvar nu...jippi....behover verkligen semester.
Darefter akte jag hem till petra som ocksa va ledig o kollade pa film.....vi sag "the illusionist"....den va val okej, men det basta va anda det ovantade slutet.
Vi fixade middag o dominica dok upp o vi satt o bubblade lite.
Pa onsdan va foresten jag o dominica till a.c moore med ungarna o sen akte vi hem till henne for en play-date vilket va valdigt roligt:)
Igar va det fredag o barnen holl pa o gora mig galen....sista tiden innan kristi kom hem kande jag hur hela ansiktet brande for jag va sa frustrerad.
Danny som inte lyssnar for fem ore o harmar mina gester nar jag blir frustrerad o forsoker fa henne att lyssna o hannflinar at mig ( far verkligen en intensivtraning i talamod har ) for att i andra stunden bli upprord pa mig utan anledning o nar jag fragar henne vad som ar fel gar hon bara ivag o farsoker jag prata med henne bara fjantar hon runt o ignorerar mig totalt o kierstan o kristopher som protesterar hogljut nar jag ber dom gora nagot de inte vill....ga pa toa pa morgonen innan skolan, borsta deras tander, smorja in dom med solskyddsfaktor, sova middag, stada upp deras leksaker, ta ett bad, ata middag mm.
Vissa dagar ar inte att rekomendera o igar va en sadan dag....men andra dagar kanns det helt ratt att jag ar har o barnen ar kanon....som i tisdags tex. Kristopher va sa sot:
Han sa "I love you jessica"
Jag svarade "I love you too"
Han sa "no I mean like like all of you"
Kierstan sa "I love you too"
Tyckte bara det va sa sott o sana stunder kanns det kul att vara har.
Eller nar dom ar riktigt kramiga o hjalpsamma o beter sig som de faktiskt trivs med mig har....eller nar jag o danny sitter o pratar efter middagen o hon beter sig valdigt moget o man kan inte tro att hon bara ar 7 ar.
Barn ar ju barn det forstar jag ocksa men inte att jag kommer att skaffa tre stycken i min framtid...max tva, inge mer.
Men hur som helst sa igar kvall nar jag slutade gick jag ut o joggade vilket kandes helt kanon o valdigt valbehovligt.
Va sant harligt vader har ocksa.
Sa i helgen vet jag inte vad jag ska hitta pa riktigt an.....men imorgon kvall jobbar jag ett par timmar iaf eftersom jag va ledig i torsdags for kristi vill ga pa bio med kristopher o danny sa jag kommer att vara har med kierstan.
Dax o vacka kierstan....trevlig helg alla:)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jadu du får verkligen testa tålamodet. Det får jag också på mitt sätt, du vet renovering JAG + DANIEL. Haha! Åh jag är så avundsjuk på Pappa, John & Carita som snart får träffa dig. Jag vill att du ska komma hem nu! Men det är ju inte så långt kvar ändå. Ha en fin helg syster! Love you! Puss

2010-08-22 @ 09:54:10
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det kan man verkligen saga. Haha ja det kan jag tanka mig....minns hur det va under senaste renoveringen. Ja det ska bli sa roligt att traffa dom o fa ett avbrott fran vardan har:-D. Jag ser fram emot nar jag antligen kommer hem o far traffa dig o alla dar hemma igen. Nix det ar ju inte det:) Tack desamma.....love u too!! puss

2010-08-22 @ 16:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0