julhelgen

Under torsdagskvallen va som jag namnde jag o petra ut o letade efter julklapp till Sean. Hans vita luvtjoja blev ju snodd harom veckan sa jag ville hitta en ny till han. Det gjorde jag ocksa men jag va lite osaker pa om jag skulle kopa den eller inte sa jag avvaktade lite.
Efter shoppingen akte vi hem till dominica for o dekorera julkakor o sahar blev resultatet:

        

                                                     "o goda ar dom ocksa;)"

Vi passade aven pa att byta julklappar dominica o jag o hon fick tjusig marsipan och halsband + orhangen o jag fick ett par trosor fran "victorias secret", glasnagelfil + pincet samt chocklad.
Petra o jag skulle byta under lordagen men jag gav henne chocklad som hon skulle ge vidare till hennes vardfamilj.
I fredags borjade jag dagen med med 2 timmars jobb (men jag fick lite sovmorgon) o arbetet bestod av att fa iordning barnen o hjalpa till med avfarden for dom. De akte ivag till Maryland o sedan tog jag det bara lugnt framfor tv:n ett par timmar o darefter akte jag hem till petra. O till min overraskning fick jag en julklapp av den familjen - 3-pack smaksatt lappbalsam samt en scarf:)....jattesnallt av dom:-D
Darefter akte jag ut igen for o kopa tjojan till Sean som jag tittat pa tidigare samt lite annan shopping:)
Planen va att jag skulle traffa Sean pa kvallen men han ringde o berattade att han hade blivit hemskickad fran jobbet for han hade krakits (gar magsjuka har nu) sa den planen blev installd sa efter min shopping akte jag till pizzerian o kopte lasagne o sedan satt jag bara o tog det lugnt framfor tvn o kollade pa film resten av kvallen vilket inte va sa tokigt. Dominica va forbi en liten svang ocksa med lite julkakor:-D.
I losdags sov jag ut o sedan forflyttade jag mig ner till tvn dar jag spenderade storsta delen av dagen vilket jag tror va valldigt halsosamt for mig for mot eftermiddagen kande jag mig mycket mer kry i min forkyldning:)
Sedan va det bara o fixa iordning mig o borja sla in lite julklappar o pa tidiga kvallen nar petra kom tillbaka fran sitt julfirande med familjen dok hon upp o vi gick over till hennes gamla vardfamilj som hade julfest. Det va trevligt o efter ett pa timmar gick vi tillbaka over gatan hem igen o kokade vin, byte julklappar o kollade pa film....av mig fick hon en bordsvarmare for hon har det sa kallt i sitt rum sa jag tyckte det passade o av henne fick jag ett par valdigt fina orhangen:)
I sondags sov vi in ett tag o sedan kakade vi brunch innan va akte hem till Petra for o bara ta det lugnt o kolla pa film samt farga mitt har:)...det blev ganska morkt men jag gillar det:)
Kristi va redan tillbaka men barnen lamnade hon i Maryland sa de kommer tillbaka igen pa torsdag sa jag har en liten lista pa saker som ska organiseras har i huset sa jag far ihop en del timmar iaf.
I sondags skulle snostormen komma sa varken jag eller petra kunde anvanda vara bilar sa pa kvallen skjutsade petras vardpappa oss hem till dominica for en tjejkvall o det va trevligt. Vi pratade o kollade pa film o sov kvar dar o sedan pa mandag formiddag skjutsade dominicas vardmamma hem petra o sen mig pa vag till jobbet.
Sedan satte jag igang o organiserade o pa kvallen kom Sean o hamtade upp mig for vi skulle antligen fira jul.
Sa vi akte till "tomatoes" o han bjod pa middag o sedan hem till Sean o byte julklappar.
Han va jattenojd med luvtrojan o sa att han jamt kommer anvanda den - aven pa sommaren nar han oker ut o solar, haha:-p Trojan ar i valdigt tjockt material - nastan som en jacka sa jag tror det skulle bli lite val varmt:-p
Av Sean fick jag det mest underbara halsband o jag blev riktigt glatt overraskad.....verkligen imponerande!!!!

        

"jag blev verkligen happen nar jag oppnade asken halsbandet lag i - sa himla vackert"

Idag vaknade vi ratt sent sa vi akte ivag till samma familjerestaurang som sist o han bjod pa brunch o sedan skjutsade han hem mig o det va bara till o satta igang med organiseringen igen.....spenderade over 2 timmar med dannys bokhylla o sorterade bockenr - det tog sin lilla tid men nu ar det gjort iaf.
Sedan pratade jag bra lange med min kara syster pa skype sa det va kul:)
Darefter mer organisering, middag samt lite mer julklappsinslagning - ska fira har pa torsdag igen nar barnen kommer tillbaka.
Na nu ska jag ta o ga o sova.....ha det bra alla:)
O jag vill verkligen tacka sa jattemycket for pengarna som kommit in pa mitt konto nu under jul o under min fodelsedag!!!!!!...tusen tack:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0