partaj, utgang o julbelysning

I tisdags va det som jag namnt petras fodelsedag - hon fyllde 27 o jag hade pysslat ihop en rolig grej:

        

                                          "vad kan man gora av detta????"

        

                                                       "en san har, haha:)"

Nar jag kom till petra efter jobbet for o fira blev hon valdigt glatt overraskad av mitt lilla annanasprojekt o kunde knappt sluta skratta:)
Radka va redan dar o dominica va i skolan sa hon skulle mota upp oss senare.
Sa vi firade, at tarta o presenter oppnades - o hon fick sig en till overraskning nar hon oppnade mitt paket o sag ett balte fran ralph lauren som matchade hennes boots....valdigt lyckat presentval:-D
Senare akte vi o hamtade upp dominica o sen bar det av till "chambers".
Va tillbaka hemma strax fore 12 som dessvarre ar min deadline nar jag jobbar dan efter:-s

I onsdags va vi ivag pa "willpower and grace" pa morgonen o sen bar det som vanligt av till petra for ett en kopp te innan det va dags o hamta upp kristopher.
Sen jobbade jag bara till 17 for barnens mormor kom o hamta dom for o aka hem till henne o kla julgranen, sa jag tog mig en tupplur o sen fixade jag iordning mig o akte till "kmart" o kopte en fodelsedagspresent till kierstan som fyller 4 ar pa tisdag men ska firas pa sondag.
Sedan bar det av till "ooka" dar jag mote upp Sean for var date o det va en lyckad kvall maste jag saga. Han va valdigt trevlig o latt att prata med....en gentleman ocksa - drog ut stolen for mig o betalade notan.
Kocken lagade iordning maten framfor oss o kstade ivag zuccini som vi skulle forsoka fanga med munnen o Sean klarade det pa forsta forsoket o jag behovde mer traning - lyckades pa femte, haha:)
Sa det va lite annorlunda o roligt.
Vad kan jag beratta om han - 25 ar, forre detta hockeyspelare ( stort flyers-fan ) yngsta av tre broder, jobbar med barn som har mentala problem pa ett gruppboende for 50 barn o blivit tillfragad om han kan kla ut sig till jultomten for dom nar julen kommer ( tydligen hade han varit tiger fran nalle puh forrut o det hade varit valdigt lyckat ), verkar ha fotterna pa jorden o ja jag vet inte vad jag mer kan beratta....verkar vara en intressant typ o imorn ( lordag )ska vi ut pa nasta date:) Sa det ser jag verkligen fram emot:)

I gar va sista dagen i skolan sa nu ar jag antligen klar med det - jippiiiiii:-D Inge mer laxor, prov o presentationer - sa skont....valkommen mera fritid, haha:-p.
O vi fick reda pa betyget o kan stolt tala om att jag kammade hem ett A:)
Sa bade fore o efter skolan jobbade jag men bara till kl 4....sen bar det av till petra o vi akte till "peddlers village" for o fota julbelysningen o joses va vackert det va - det skulle du verkligen ha gillat mamma:-D

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

Vi gick in i en liten bod som va fylld av de mest fantastiska papparkaks skapelser:

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

Sen va vi in pa ett annat stalle o sag lite annorlunda julornament till granen:

        

        

Efter "peddlers village" akte vi till "uno's" for o ata middag o sedan bar det av till petra for o slappa lite o sen fixa iordning oss far att darefter aka ivag till "chambers" + "stephanies".
Va hemma strax forre 12 igen o maste saga att jag va ratt trott i morse nar vackarklockan ringde, haha:-p.

Idag har jag bara tagit det lugnt pa min lediga tid o barnen hade bara halvdag i skolan sa jag hamtade upp dem tidigare.
Ikvall efter jobbet kommer petra o hamtar upp mig sen ska vi hem till henne o fixa iordning oss o sedan blir det utgang igen:)
Dags o vika tvatt....ha det bra alla:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Wow va vackert. Och vad gäller pepparkashusen kan man väl säga att det jag och John gjorde ligger i lä. Kul att daten gick bra sis. Idag träffade jag Milian, han va såååå söt! Puss

2010-12-12 @ 21:46:38
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det va verkligen jattevackert:).....hahaha:-p javisst!!!oh vad roligt - det kan ja tanka mig:) puss

2010-12-14 @ 15:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0