"News from the big apple"

Jaha da va det dags o borja med det har bloggandet da:)

Kan ju tala om att mellanlandningen i frankfurt gick kanon o dar traffade jag pa diana som ocksa kommer fran sverige ( vi ar totalt 6 svenskar har av de totalt 67 eleverna ). Flygresan gick valdigt snabbt tycker jag....hann inte med o sova mycke alls - typ en timme eller nat bara. Nar vi landade pa JFK airport hamtade vi upp vaskorna o akte sedan buss till St John's collage.
Kanske tog typ 45 min - 1 timme eller nat sant med tiden flog forbi for jag o diana satt o babblade for fullt i baksatet.
Nar vi kom fram va det ju kolsvart sa man sag inte sa mycket men idag va det ljust o soligt o WOW...snacka om ett typiskt amerikanskt collage.
Byggnader bade har o dar....vi sover i Malloy Hall o har dom flesta lektionerna o St Joseph Hall.
O det ligger vid vattnet sa det ar kanonfint....har redan varit igang o fotat en hel del:)
Igar nar vi anlande fick alla nyckeln till sitt rum o min rumskompis heter Patricia o kommer fran Venezuela.
Sedan var det dags for valkomstmote med mat o vad bjods det pa om inte akta amerikanska pizza....mums:)
Vi blev aven indelade i klasser....det finns tre klasser o jag och patricia ar i klass 5 o diana ar i klass 7.
Sen vid typ halv tolv va det dags att antligen sova.

Idag har det varit en lang, larokik o rolig dag.
Vi borjade med information sedan fick man stalla sig infor klassen o presentera sig, vardfamiljen man ska till, vart man ska, intressen o det basta o samsta med sitt hemland....nervost men jag overlevde:)
Massa barninformation, tva informationsvideos o sedan annu en presentation framfor klassen dar var o en fick en barnsjukdom man skulle informera om....jag fick "red eye".
Kanon med dom har presentationerna for da far jag verkligen ova pa att redovisa vilket alltid varit en stor skrack.
Efter middagen skulle vi till typ en aula o alla lander skulle upptrada var for sig men en sang o ev dans till na barnlat typiskt for sitt land.
Vi sjung o skuttade runt till sma grodorna...haha:-p
Har till o med fotobevis...LoL
Sen va det lite fritid o nu nar man uppdaterat er sa ska vi borja rora oss mot Malloy Hall o sa smaning om hoppa ner i sangen.....da klockan nu ar 3.40 i sverige o man inte riktigt kommit in i den amerikanska tidsrytmen an.
Ha det gott alla dar hemma, puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0