skrivdax:)

Ja då va det dax o skriva igen då....veckan har bara sprungit förbi.
Det har inte varit många lugna stunder men det har varit roligt:)
Solopassen jag haft med barnen har gått bra. Blir lite småklurrigt ibland om alla tre är hemma o dom alla vill göra olka saker med mig, så man är lite överallt.
Tidigare i veckan va jag, Madye, Radka o Petra på Starbucks...dom hade riktigt gott te o en mumsig chockladbrownie:-p. De va riktigt mysigt där...dom hade öppen spis tom:) Så det va väldigt trevligt:)
Det va ingen skola i fredags för snön....hoppas verkligen våren kommer snart. I lördags va det riktigt kanonväder o jag va t.o.m tvungen att ha solglasögon på mig när vi va ute o körde. O som tur är har snön börjat smälta bort så gräset har kommit fram en hel del:)
I torsdags va min LCC - Mindy här på välkommstmöte där vi gick igenom lite om det kommande året....hon va jättetrevlig:)
I fredags va Radka o barnen hit på en playdate så det va riktigt livat med totalt 6st ungar.
På fredan kom även mitt social security card så i lördags va jag o skrev teoriprov för mitt Pennsylvaniska körkort......o jag klarade det!!!!Jippi:-D
Fick reda på det på fredan typ halv tio på kvällen att jag skulle göra teorin på lördan o innan det hade jag bara hunnit småbläddra lite i deras teoribok så då vart jag ganska nervös.....pluggade nån timme sen va det sovdax o på lördan hade jag ungarna från det att jag vaknade tills vi skulle åka iväg till provet så jag hann inte med nå speciellt mycke plugg då heller.
Men som tur är gick det bra....dom har lite andra regler här.....typ att man får svänga höger i en korsning även om det är rött men i vissa fall får man inte det. Det är lite andra skyltar också o andra promilleregler. Skolbussregler vi inte har hemma o lite sånt. Den 18 mars har jag körningen...USCH! Det är inget jag ser fram emot. När jag väl hade fått mitt kära körkort var jag så glad att jag aldrig skulle behöva gå igenom nå sånt igen men nu är man där igen:-s
Madye jobbade ju som sagt sista veckan så i fredags kom hennes mamma, bonuspappa o vän till Pennsylvannia. Igår kväll så va vi alla + våra grannar Michael o Cindy till "Ooka" ( en undebar japansk restaurang ) o åt middag. Vi satt vid en av alla grillbarerna o kocken lagade till maten o showade lite så det va en annorlunda upplevelse. Vi åt med pinnar vilket va lite klurigt först men efter en liten stund gick det kanon.
                               
   vår kock                        hjärtformat ris                     mycke god mat

Testade på allt möjligt.....suchi, nå runda fiskdjur, räkor, kyckling, nudlar, fried rice, soppa o sallad med nån sesam - o ingefärsdressing som va helt underbart god. Snacka om att man va riktigt mätt när vi åkte därifrån:) Efter det åkte vi alla hem hit o drack kaffe ( jag drack te ) o åt girlscout cookies....mums:-p.

                                                             
                 Madye, Kiersty o Danny                                 Kristy o Kiersty

I förmiddags va det dags för Madye o hennes familj att resa vidare. Dom skulle till New York en vecka innan de beger sig hem mot kära Svealand igen. Hon har hållit på o pysslat med en scrapbook som vi va o köpte förra helgen så nu va den äntligen klar så hon kunde ge den till familjen innan hon åkte o barnen blev jätteglada:)
Känns lite konstigt nu när hon har åkt...har man ingen o prata svenska med:-s. Men, men.....det ska nog gå bra ändå:) Jag o Kristy har gått igenom schemat för mars o tror det va helgen den 13 som jag har hela helgen ledig- weeei! Den 14de har jag mitt första månadsmöte....det va nån säkerhetsgrej vi skulle pyssla med då. Ska bli spännande o träffa alla au pairer i området.....tror det är ungefär runt 30 st:)
Kristis syster mimi kommer hit när som helst nu....hon ska stanna till på fredag så barnen tycker det är riktigt skoj. Ha det gott, puss o kram

Kommentarer
Postat av: Tessan

Va kul det verkar vara. Spännande med allt nytt! Älskar sådana restauranger, är ju så gott att få maten lagad på ett stekbord framför en :) Idag har vi haft snöstorm hela dagen, usche!Lycka till med körkortet ;) Kramisar

2010-03-01 @ 21:41:39
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det ar ju det:) Usch det later inde vidare...vi har haft det ratt fint o soligt men lite blasigt tyvarr;-s Tackar, tackar:) kramar

2010-03-02 @ 03:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0