inte en lugn stund:)

Okej forra veckan sag ut ungefar sahar.....i tisdags va det kickboxing som vanligt o sedan jobbade jag till ca 21.20 o darefter akte jag o Petra till "chambers" dar vi mote upp Dominica o Matt.
I onsdags gymade jag inte pa formiddagen utan jag, Petra o Dominica akte o tranade efter jobbet istallet o darefter akte vi hem till Dominica o satt o slappade lite ute pa deras altan.
I torsdags jobbade jag bara till 14.00 sa jag tog pa mig joggingskorna o begav mig ut pa en runda bla forbi postkontoret dar det jobbade en valdigt trevlig kvinna som fragade om jag ville fylla pa min vattenflaska.
Det va narmare 30*C den dan sa det gick at en hel del vatten.
Nar jag joggat en stund korde en skolbuss forbi o busschafforen gav mig tummen upp, haha.... valdigt trevliga manniskor har i omradet iaf:)
Nar jag kom hem efter min joggingrunda slog jag mig ner pa Petras garaguppfart for o hamta andan o for lite smaprat innan jag gick in o gjorde mina sit-ups, armhavningar mm.
Nar Petra slutade jobba vid 17.00 snaret akte vi till "saladworks" o kakade middag...de har oerhort goda sallader o ar inte sa farligt dyra heller. Darefter vart det en shoppingrunda innan vi halkade in ( bokstavligt talat...medan vi shoppade kom det en stortskur sa petras flip-flops va valdigt hala, haha ) pa mcDonalds for en glass .....sedan bar det ivag hemat.
I fredags va dagen lite annorlunda for Danny va ledig fran skolan sa hon va hemma hela dagen men Kristopher o Kierstan va fortfarande i forskolan halva dan som vanligt. Sa dessvarre hann jag inte med nan traning den dagen:-s
Efter jobbet bar det av till Dominica's hem for god middag, film, o lite oldrickande ( dock inte for mig eftersom jag korde ) med Petra o Radka.
De va valdigt trevligt o jag hade hemskt garna stannat kvar langre men bilen va tvungen o vara hemma kl 2 sa 15 min innan bar det av hem.
Lordag jobbade jag bara mellan 10 - 13.30 for jag hade redan gjort sa manga timmar tidigare i veckan o sedan gick jag over till Petras hus for hennes vardforaldrar hade en stor grannfest dar det bjods pa massa mat, dricka o gosaker o de hade hyrt en stor hoppborg som alla barnen alskade o som va valdigt rolig att hoppa i.
Pa sidan om hoppborgen va det en stor uppblasbar motorcyckel o har ni sett na haftigare vattenspridare....grejerna over figurens huvud ror sig hela tiden i olika riktningar, haha:)
O jag va bara tvungen att ta kort pa den lackra barbara sandladan.

             

                                         

Pa kvallen satt folk ute o kollade pa hockeymatchen....ocksa valdigt imponerade:)
Vi va dar till runt 21.00 tiden o sedan akte jag, Petra o Dominica ivag pa hemmafest hos en bekant till Dominica dar jag tydligen va valdigt imponerande nar jag halsade pa nagra av killarna for de tyckte att jag hade ett valdigt starkt handslag...haha. Det ar lika kul varje gang jag far hora det:)
Som tur va korde Dominica den har gangen sa jag kunde inte ett par alkoholhaltiga drinkar.

                            
             
                             "drinklek"                 "inge mer smirnoff
                                                         for mig - aldeles for sott"

Pa sondagen akte vi tre till "saladworks" igen for o kopa med oss en god lunch till parken dar vi tillbringade eftermiddagen med att steka oss i solen o joses vad varmt det va.
Darefter hann vi med lite shopping och "starbucks" innan det va dags att inta vara platser i biosalongen for o se "sex and the city 2".....det va som vantat bra o de visade valdigt manga trailers innan som ocksa verkade riktigt bra. Skulle vilja se varenda en av dom filmerna:)

                                        

                             " dominica o petra utanfor starbucks" 

Idag har det varit en lite annorlunda mandag...det ar memorial day har i america sa alla va hemma fran jobb o skola idag men jag jobbade anda.....men bara 7.5 timme.
Sa jag tog med barnen ut i kanonvadret o vi hade med oss picknic ut o jag tyckte det va valdigt trevligt.
Planen va att vi skulle gyma efter jobbet men Petra va ledig idag o Dominica jobbade bara till 14.00 sa de akte ivag nanstans pa ett outlet for shopping resten av dagen sa jag tankte aka ivag sjalv o gyma men Kristi tipsade mig om o kolla oppetiderna idag eftersom det ar helgdag o det visade sig att det va stangt sa jag gick over med familjen till grannen som bjod pa en mycket god middag. Det va valdigt trevligt o jag tror barnen uppskattade att jag gjorde nat med dom for en gangs skull for pa sistonde har det inte funnits na tid alls for det har varit nanting vi pysslat med nastan varje dag.
Innan middan va klar va jag ute med barnen o tog massa kort....har ar ett par st av dom.

                           

                  

Nu ska jag ta o sova lite sa jag har energi till o ga pa kickboxingpasset imorgon bitti....ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0