kanonrolig helg o semesterplaner:-D

Den har helgen har varit helt fantastiskt roligt....i fredags kvall akte kristi med barnen till maryland o jag hade huset helt for mig sjalv hela helgen sa efter att de akt ivag kom petra, dominica o radka over pa middag.
Jag bjod pa kycklingwok med nudlar, fortune cookie ( fanns en hel forpackning pa "giant" sa jag va bara tvungen att kopa, haha ), chips o gronsaker med olika sorters dip o annat gott o det va en succe.
Min fortune cookie lod: "minds are like parachutes. They only work when they are open."....intressant.
Senare pa kvallen begav vi oss ivag till "the fraight house" for o parta lite o vi va hemma igen vid 2-snaret.

              


           

            
Mina vanner blev kvar hela helgen o lordagen tillbringade vi med att sloa o kolla pa film.
Radka va ivag ett par timmar pa lordan till ett partaj pa morgonen men kom tillbaka pa eftermiddagen o dominica va ivag o jobbade ett par timmar pa lordagkvallen.
Pa sondagen va det desvarre tvunget att ga upp tidigt for vi hade ett au pairmote kl 10 pa morgonen.
Efter motet akte radka hem, dominica va till harfrissan i philadelphia o jag o petra varmde upp resterna fran gardagens tacos o borjade kolla pa film.
Sen va hon tvungen o jobba ett par timmar sa jag spenderade lite tid framfor datorn o sedan kom petra o barnen o plingade pa o fragade om jag ville promenera lite med dem.
Under promenaden borjade det regna vilket va riktigt skont i den 30*C varmen sa vi gick hem till petra o lekte istallet.
Nar hennes vardforaldrar kom hem igen o hennes jobb va slut for dagen sa de fragade om jag ville stanna kvar pa middag men vi hade redan andra planer sa vi begav oss ivag o hamtade upp dominica for att sedan aka till samma billiga kinabuffestalle vi at pa forra helgen.....riktigt gott:)
Darefter handlade vi lite pa "target".

Idag har jag varit valdigt trott men dagen har gatt ratt okej anda.....har lyckats bli forkyld under helgen, petra va krasslig forra veckan sa det kommer nog darifran sa jag njuter av att slippa traningen ett par dagar, haha.
Sa jag va hos petra pa formiddagen o vi pratade lite om semesterideer jag hittat under gardagkvallen o morgonen o hon bjod pa pannkakor for jag hade inte atit na frukost an nar jag gick dit, haha:-p.
Det ser ut som det kommer bli buss tourer fragan ar bara var vi vill resa o vad vi vill se - finns ju sa himla mycke o valja pa.
Va forst inne pa en tvadagars tripp till niagara falls, 1000 Island mm men det kan vi ju klamma in nar vi ar helt lediga en helg.
Petra kom med en valdigt intressant ide idag, att vi varje hellediga helg borde ta en 2-dagars tour till olika stallen for det kostar inte mycke alls o man far verkligen tillfalle att se mycke sa det blir nog niagra falls under den lediga helgen i augusti istallet.
Sa under var semester blir det ev en 4-dagars tour med massa intressanta seightseeingstallen genom Maryland, Virginia, West Virginia, Kentucky o Tennesse. Och sedan en 3-dagars tripp via Connecticut, Massachusetts o Rhode Island till bla essex, cape cod och martha's vineyard mm.
Skyttar som vi bada ar vill vi ju hinna med att se hur mycket som mojligt nar vi bara ar har ett ar.
Blir det de tourerna vi kollat pa kostar det inte mer an $364 ( ca 2800kr ) for den veckan o mat o hotell ingar...kanon juh:). Visa av seightseeingstallena tar dock avgift for intrade men det ar ju riktigt bra pris anda tycker jag.
Men vi far se....forra veckan planerade vi att aka till miami sa nasta vecka kanske vi satsar pa Colorado eller nat istallet, haha:-p. 
Jag blev kvar hos petra till det va dags o aka ivag o hamta barnen fran forskolan.
Kristopher sov bara 10 min idag pa sin tupplur sa petra med barnen kom hit o lekte med oss o nar kierstan vaknade gick vi ut till lekparken o passade pa att fa lite frisk luft.
Idag vid middagen kom kierstan med den roligaste kommentaren nar hon tog den forsta tuggan:
- M, m, m, my godness, yumi.
Hahahaha, lat hur kul som helst:-p.
I torsdags nar jag o de tva yngsta va ute o lunchade ritade kristopher en teckning o bad mig bokstavera texten han ville skriva som lod sahar - I  L.O.V.E  Y.O.U  J.E.S.S.I.C.A...tyckte det va sa gulligt o idag sa han helt fran ingenstans I love you jessica and I love your clothes....haha.
O forra veckan sa danny att jag va bast i hela varlden...sa det kanns sa roligt att barnen tycker sa mycke om mig o att det fungerar sa bra:)
Hur som helst, dags o sova.....ska upp igen o borja en ny harlig dag om 6.5 timmar:-s...ha det bra alla:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Va roligt ni verkar ha, du och dina vänner. Är verkligen glad att du får uppleva så mycket! Har precis vart hos Maria på middag och gudars va lilla Stina är söt. Inte ens en månad gammal :)

Dina barn där verkar väldigt söta, speciellt Kristopher. Han verkar så gullig och blyg. Nej nu ska jag sova! Puss och kram min fina sis!

2010-06-16 @ 23:13:00
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja vi har det sa roligt mest hela tiden....aldrig en trakig stund:) Ja jag kanner verkligen att det va helt ratt o flytta hit:-D Hehe, ja det kan jag tanka mig. Joda det ar dom men vissa dagar kan dom vara valdigt talamodsprovande men i det stora hela tycker jag det fungerar bra. Det later bra det.....puss o kram pa dig ocksa:)

2010-06-17 @ 19:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0