hittar inte pa nan bra rubrik den har gangen....

Slutet pa foregaende vecka va ingen hojdare.....pa fredagformiddagen va petra har o vi kollade pa film o sen va det stress hela dagen....danny slutade tidigt sa jag va tvungen o hamta upp kristopher o kierstan tidigare, kristopher hade tid hos lakaren, massa tvatt, tupplur o karate o desvarre dubbelkollade jag inte att danny hade med sig allt o hon glomde karate overdelen sa jag va tvungen att kopa en klubb t-shirt for $25 ( !!! ) o nar vi skulle bege oss hem fran karaten fick jag ett sms o jag kande pa mig att det va daliga nyheter....o det va det.
Under dagen hade petras vardforaldrar fatt reda pa att det fanns plats ledig i forskolan for abby o maddie sa de kommer ga dar heltid sa dessvarre behover de ingen au pair langre sa petra flyttar om tva veckor....kanske i narheten eller nan annanstans i amerika o hittar cultural care ingen matchande familj aker hon hem igen.....o var planerade semester kommer inte bli av sa det kanns oerhort trakigt:-(.
Nar man antligen har hittat en riktigt bra van bara tvars over gatan o vi har sa oerhort roligt o fungerar sa bra ihop och umgas mest hela tiden....vad ska jag nu hitta pa pa min fritid?
Det komiska ar att i torsdags pratade vi om hur konstigt det kommer kannas nar varat ar har ar slut for vi umgas sa himla mycke sa det kommer att vara som om man saknade en tredje hand eller nat.
Intressant hur livet alltid tycks knuffa ner en nar man ar pa topp....kan aldrig vara riktigt lycklig for lange....men det ar ju det som gor en starkare o jag har ju ingen anning om hur den stora bilden ser ut o det utvecklar sig sakert som det va menat.
O joses vad kul vi har haft det ihop sa det ar val det jag ta med mig o va tacksam for....men fasiken vad trakigt det kanns:-s.
Sa nu jobbar hon bara mellan 6-7 pa morgonen o sen ett par timmar pa kvallen for hon vill spendera tid med barnen nu innan hon flyttar....sa formiddagarna har jag sallskap tills jag maste hamta upp barnen fran skolan sa idag va hon har o at frukost o fordrev lite tid o sen akte vi ivag o kopte harfarg for imorn ar planen frukost - harfargning - och sedan film innan jag maste ivag o hamta barnen sa det kommer bli roligt.
Nu kanns det kanon att vi umgas sa mycket men samtidigt suger det for jag vet att snart kommer allt att vara annorlunda.....

Sa hursomhelst sa i fredags kvall va jag, dominica o radka hos petra o satt ute i det fina vadret o drack lite o sedan bar det av till en bar dar vi spenderade resten av kvallen.
I lordags jobbade jag mellan 8 -13 o sedan akte jag o petra till parken o solade o joses vad varmt det va.
Sedan akte vi o handlade lite, darefter hem till mig o at innan vi gick over till petra for en filmkvall.
Radka kom o gjorde oss sallskap for hennes vardforaldrar hade fest sa hon skulle sova over hos petra.
Pa sondagen akte vi tre till "platos closet" samt lite andra affarer for shopping o darefter till kinabuffe stallet for middag. Sen akte radka hem o petra kom over o vi kollade pa film.

Arbetsdagen gick ganska snabbt idag....danny gar pa samma skola som kristopher o kierstan nu under sommaren sa jag hamtade upp alla tre pa samma gang....borjade lasa en bok om barnuppfostran under deras tupplur for jag behover lite tips o ideer....sedan gick vi ut till lekparken o petra gjorde oss sallskap i det soliga vadret....sedan va det dags o laga middag, fixa lunchlador, hjalpa barnen stada upp i lekrummet, ata, diska upp efter middan o darefter va det dax for deras bad o innan jag visste ordet av va klockan nastan 21 o jag va klar for dagen.

Sa det ar sa det ser ut har i soliga amerika...nu ska jag snart ga o sova....ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0