dessert fiasko

Då har ytterligare en dag sprungit förbi o jag jobbade bara till 6.30
Min fot är desvärre inge bättre - tvärtom. O under kvällen har jag märkt att så fort jag sträcker ut foten är det alldeles som knaster under o på sidan av foten o det stramar ända upp i vadmuskeln....väldigt skumt:-s
Hur som helst....idag hadde jag den briljanta iden att bjuda familjen på svensk äppelpaj…har kännt mig lite sugen på det under veckan.
Kristy hade messat o frågat om matlistan o jag smsade över den o hon skrev tillbaka att de mesta grejerna finns på "BJs" så hon skulle dit imorn istället så jag skickade ett till mess för o fråga om hon kunde åka förbi nånstans på hemvägen om det inte är för mycket omväg o köpa antingen vaniljglass eller vaniljsås för jag hade tänkt att göra svensk äppelpaj.
När hon kommit hem med ett par kassar frågar jag om hon köpt nån av vaniljgrejerna o hon sa nåt om frysen så jag antog att hon menade att hon ställt in glassen i frysen o jag sätter igång o baka äppelpaj.
Två timmar senare är pajen klar o det är dags att ta för sig en portion o jag säger att jag inte hittade nån vaniljglass i frysen o hon kollar efter o konstaterar att det måste vara slut på vaniljglass så hon tar fram det sista ur en mintglass med choklad byta o det räcker bara till en matsked var typ.
Ganska frustrerande…har stått i två timmar o riktigt hunnit jobba upp apptiten på härligt god äppelpaj med vaniljglass o så blir det bara fjasko av det:-s
Imorn åker jag till affären själv o köper mig en byta vaniljglass så jag kan få min efterlängtade svenska dessert. Visserligen är det inte samma sak att värma i mikrovågsugnen som när den är alldeles nygräddad men det får duga.
Imorgon är Kristys lediga dag och jag börjar jobba vid typ 1 o fortsätter till efter 4…. Danny är i skolan o kristopher o kierstan åker iväg till frisören o sedan talpedagogen vid 9 så jag kan vakna o kliva upp i lugn o ro:)
Jag ska skjutsa iväg danny till frisan när hon kommit hem från skolan o sen kommer kristy till frisören o tar över så det känns riktigt skönt.
De ska alla klippa sig imorn så de är fina till påsk.
Tror jag måste ut o shoppa nån tjusig outfit till påskhelgen för det är tydligen en stor grej här.O så måste jag leta efter nån present till danny för hon fyller år under påskhelgen.
Men jag får se när det blir av…..har ju några dagar kvar innan påsk som tur är:)
Hm, fick precis ett mess av kristy...hon hade inte sett mitt meddelande förän nu.
Nåväl, får se det positivt - blev ju besparad från ett antal kalorier nu som jag inte behöver.
Dax o sova....imorn är en ny härlig dag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0