fredag igen:)

Klockan är nu 9.52 på förmiddagen o jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med morgonen som varit. Kl 6.50 började jag sortera all tvätt för idag är det tvättdag o ni kan aldrig gissa hur extremt mycke kläder ungarna har fått ihop sen i måndags. Nya pyamaser med nya underkläder varje kväll o varje morgon är det nya underkläder igen med nya vanliga kläder o sen mån, ons o fredag som är baddagar går det yttligare ett set med kläder o de badar för tidigt för att få på sig pyamasen direkt + att danny har bytit kläder ett par ggr efter hon kommit hem från skolan den här veckan för det har varit så varmt.
Sen är det även tvätt av deras sängkläder, filtar o handukar idag också så det blir en hel del maskiner samt att jag passar på o tvätta mina kläder också. Ska snart slänga i den tredje maskinen.
Kl 7 va det dags att väcka kierstan o hon va precis som alla andra dagar den här veckan väldigt trött o ville inte alls gå upp.
Kl 8.10 när alla barnen o kristy hade åkt iväg till skola o jobb satte jag på mig mina träningskläder o bestämde mig för att gå ut o powerwalka.
Det va riktigt kanonväder o solen verkligen sken.
Höll mig i området så jag inte skulle gå vilse o jöses vilka hus det finns häromkring säger jag bara....skulle kunna tänka mig att bo i varenda en av dom, haha:)
Vart lite tråkigt att bara gå så jag passade även på att jogga en del också.
Det va ganska lugnt ute.....hejade på nån som hämtade tidningen, nån som va ute med hunden, några som körde förbi o ett par som också va ute o motionerade.
Dåligt lokalsinne som man har lyckades jag ändå komma fel när jag skulle hitta tillbaka till huset men typ 20 extra min senare va jag hemma igen o la in en ny lass tvätt i maskinen för att sedan ta en svalkande dush. Kan nästan slå vad om att jag kommer ha träningsvärk imorn:-p.
Nu ska jag ta o göra iordning lite frukost... idag blir det havregrynsgröt med färska blåbär o jordgubbar samt lite hälsosam organisk super vanilla lowfat - yoghurt med massa bra bakterier i - mums:-p.
Danny går bara halvdag i skolan idag så jag ska hämta upp henne vid busshållsplatsen 12.15pm o sen åker vi iväg med mitt nya körkort o hämtar upp kristopher o kierstan från deras skola.
Ha en bra dag, alla läsare:) puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0