st Patrick`s Day

Som jag nämnde i förra inlägget va det lite problem med strömmen under lördagen...senare på eftermiddagen hade vi ett strömavbrott på 2.5timme. Så det blev en lite senare middag än vanligt. När väl strömmen kom på igen gjorde vi hembakad pizza....mums:-p.
På söndagen tog jag det lugnt hela dagen tills det va dags att åka iväg till saxby`s coffe för au pairmöte. Det visade sig att yttligare en svensk fanns med i vårat distrikt. Det va massa tjejer o endast en kille.
Au pairmötet va ganska roligt, det va ett obligatoriskt säkerhetsmöte o vi delades upp i grupper på fyra eller fem st o sen ställde mindy ( vår LCC ) sant eller falskt frågor om säkerhet o först med rätt svar fick poäng.
Inför sista ronden va mitt lag det ledande laget o då ändrades reglerna så det va bara vi som skulle tävla o istället för att va i samma grupp blev det en individuel tävling o vi va varandras motståndare. Det va jämnt mellan mig och en tjej från tyskland tror jag det va o vi låg lika när det va slut på frågor. Då fortsatte mindy med några utslagsfrågor o min tävlingsinstinkt kom fram. Vi lyckades svara fel på båda två på ett par av dom frågorna o sen till slut kom frågan om det är lagligt att prata i mobiltelefon när man kör bil i philadelphia o jag svarade fort som sjutton att det är olagligt o tog hem segern...jippi:)
Jag vann en aupair strandväska med lite grejer i, bla en t-shirt, en kortärmad tröja, en badboll, såpbubblor, penna o lite annat smått.

Måndagen va stressig som vanligt o jag va helt slut när kristy kom hem närmare halv tio på kvällen o vi alla satt o ritade i köket. Under förmiddagen när ungarna vi i skolan planerade jag att åka till "Kohl`s" för o shoppa lite men hamnade på "Marshalls" istället. Skulle bara in där lite snabbt för att kolla om dom hade nå fint bäddsätt men blev kvar där ett bra tag för dom hade massa kläder o när jag va klar där va det dags att hämta upp kristopher o kierstan från skolan.
På eftermiddagen va vi på Dannys simlektion på YMCA o när vi ända va där passade jag på o lämna in min godkända ansökan om financial aid o betala min medlemsavgift så att jag äntligen kan börja träna.
Måste tyvärr erkänna att man inte är lika rörlig i det här yrket o trots att jag försöker att äta hälsosamt ( har nog aldrig ätit så mycke grönsaker o frukt som jag gör nu ) är jag väldigt glad i mat o även en riktig gottegris vilket har gjort att jag gått upp lite i vikt så nu behöver jag verkligen börja träna o speciellt om jag vill hålla vikten på en lagom nivå.
Planen va att åka till YMCA på tisdagförmiddan för mitt första träningspass men när jag vaknade efter en natt av att ha frusit konstant trotts strumpor o luvtröja ( vilket jag inte brukar sova i ) kände jag av nå skumt i halsen o en möjlig förskylning på g. Senare under tisdagen kom även den bekanta huvudvärken tillbaka o jag kände mig ganska hängig. Innan jag plockade upp ungarna hoppade jag in på affärn o köpte bla halstabletter. När jag hämtat upp barnen åkte vi bort till kierstans talpedagog, väntade där tills hon va klar o sedan tillbaka hem så dom o även jag kunde hinna med in liten tupplur/siesta samt lunch för mig innan det va dags att möta upp danny vid busshållsplatsen en timme senare.
På eftermiddagen va vi ute i parken o där va även radka o petra med sina barn. Det va verkligen kanon väder o solen riktigt värmde.
Jag jobbade till 8.10 o ett par min senare kom radka o hämtade upp mig så begav vi oss till "Chembers". Petra o Karen hade hon hämtat upp ett par min tidigare. Karen kommer från Danmark o anlände också till USA den 8 feb men hon är med ett annat au pairföretag så jag hade inte träffat henne förut.
Det va väldigt mycke folk där för o vara en tisdag.
När vi kom dit va Matt redan där o strax efteråt anlände tre andra tjejer som jag inte minns namnet på o efter yttligare ett tag kom Matts kompis. Jag nöjde mig med en drink eftersom jag skulle upp tidigt dan efter. Det va en välgigt trevligt kväll o jag va hemma igen runt 11.

Kl 6.00 ringde väckarklockan i morse o desvärre vaknade jag med huvudvärk...dock inte pga drinken utan för den antågande förkylningen o jag kände mig rätt hängig. Halsen känns av mer än igår så det blir ingen träning idag heller.
När ungarna hade åkt iväg till skolan gick jag o la mig o sov en liten tupplur o vaknade igen vid 10 o kände mig lite piggare. Jag gjorde iordning en god frukost med havregrynsgröt med blåbär o jordgubbar....mums:) Har inte ätit gröt sen jag kom hit o min frukost brukar bestå av omelett eller scrambled egg med tomat, spinat o ev skinka, yoghurt, en macka och en tallrik med jordgubbar, blåbär, mango, kiwi o ev ananas samt en kopp örtte:)
Det va riktigt gott med lite vanlig havregrynsgröt:-p.
Nu ska jag ta o åka iväg o hämta upp kristopher o kierstan...

Tillbaka igen o barnen ligger o sover middag.
Idag är det St Patrik`s Day här i Amerika. De flesta barnen i skolan bar gröna kläder idag o det gör även danny, kristopher, o kierstan.
När jag kom för o hämta upp kristopher bjöd lärarna mig på en stor fyrklöverformad kaka med grön glacyr o strössel på....det va kanongod:-p. De hade pyntat klassrummen med grönt glitter hos både kristopher o kierstan o båda hade fått guldmynt med chocklad i. De verkade ha haft en väldigt trevlig dag i skolan:)
Nu ska jag ta o äta lite lunch.

Imorn ska jag köra upp för mitt PA körkort...håll tummarna alla som kan.
Ha det bra:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag håller alla tummar imorgon, vet ju att du klarar det! Lycka till!

2010-03-17 @ 23:28:35
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanon....jag hoppas verkligen det for annars e det valdigt pinsamt. Tackar, tackar:)

2010-03-18 @ 01:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0