tisdag o fotledsvärk:-s

Igår va det måndag igen, lite halvdant vädet o kl 6.45 började jag sortera tvätten. Kl 7 va det dags att väcka kierstan o en timme senare va alla på väg till skolan o kristy på väg till jobbet så jag satte på mig träningskläder o joggade en runda. Fixade iordning mig o fortsatte med tvätten, och sedan gick jag över till grannen för att assistera som hundpromenerare till grannens brors hund daily ( en liten söt vit terrier ). Det va roligt men skulle varit lite mer skoj om det inte spöregnade när vi va ute o gick:-s. Därefter va det dags för att svänga förbi affären innan jag skulle hämta kristopher o kierstan från skolan vid 12.30. När vi kom hem va det dags för deras tupplur o jag fortsatte med tvätten o kl 3.30 va det dags att hämta upp danny från busshållsplatsen för att sedan rusa iväg till dannys simlektion på YMCA. Sedan va det hem, in med danny i dushen, packa iordning kristopher o kierstans lunchlådor, föna o borsta dannys hår, se till att hon packar sin lunchlåda, gör sin läxa o tar fram kläder inför morgondagen, göra iordning middag o samtidigt se till att kristopher o kierstan inte har ihjäl varandra, gav kristopher en time-out för han nästan puttade kierstan från en stol.....o sen va det äntligen dags för middag. Blev mac&cheese o köttbullar för de två yngsta, mac&cheese o chicken nuggets till danny o soppa till mig. Egentligen är danny hos sin vän på måndagkvällar men hennes vän måste ha kommit o plingat på när vi va uppe på övervåningen för dannys dush o de två yngsta sprang runt o tjoade så vi måste ha missat ringklockan. När vi nästan va klara med middagen kom kristy hem 1.5timme för tidigt o jag hade inte hunnit med att lägga tillbaka all tvätt på rätt plats, diska upp efter maten o bada de två yngsta vilket jag skulle ha gjort om hon kommit hem kl 9 som hon skulle ha gjort så det kändes lite halvdant att hon kom hem till det.
Jag gillar verkligen inte måndagar för de är så extremt stressiga:-s.
Hon skulle tydligen komma hem vid 9 ikväll istället pga nå jobbmöte så det blir en lång dag idag också men iaf lite mindre stressig som tur är.
O imorn skulle hon försöka vara hemma vid 6.30 istället för kl 8 så det är ju skönt.
Idag vaknade jag upp med värk i fotleden o det har bara blivit värre under dagen så nu haltar jag mig fram:-s...hoppas det är bättre imorn.
Idag har jag tagit det ganska lugnt på förmiddagen efter att ungarna åkt iväg till skolan....åt frukost i lugn o ro, tog en liten tupplur o sen åkte jag iväg till postkontoret för att posta ett brev till sandå som jag lovat calen att göra en gång i månaden men det här brevet vart lite försenat...skrev det dock för en vecka sen, har bara inte hunnit leta reda på ett frimärke tidigare. Drömde tom om det brevet inatt för jag har kännt mig lite stressad över att inte ha postat det än, haha.
När jag hade varit på postkontoret åkte jag till "Wendy`s" o köpte med mig en southwest tacosalad o sen bar det av till "Maximucks Farm market" för o köpa mjölk.
Därefter åkte jag o hämtade upp de två små från skolan o sen bar det av mot kierstans talpedagog. Hade lite tid innan vi skulle gå in så jag passade på att äta min sallad. Den va så oerhört extremt god....kommer defenetivt köpa den flera gånger:)
När vi kom hem igen vart det en väldigt kort tupplur för kristopher o kierstan innan jag va tvungen o väcka dem för o gå ut o möta danny vid busshållsplatsen. Kristopher va verkligen inte glad över att behöva gå upp o grät ända tills vi va hemma igen. Då va det dags att hjälpa danny med läxorna, packa lunchlådor, ta fram kläder inför morgondagen, laga middag, se till att barnen städade upp i lekrummet innan maten vilket de verkligen inte gillar att göra, äta, diska upp, bada de två yngsta, städa upp det sista i köket o köra igång diskmaskinen o sedan kunde jag sätta mig ner o vid bordet medan barnen ritade o rita upp o klippa ut nummer på olika färgat papper till deras telefonnr för kristopher lärare sa till mig idag att kristopher behöver lära sig sitt telefonnr, så jag kom på iden att göra lite av en lek med de siffrorna jag fixade o försöka få in rätt nummerkombination i hans minne.
Hur det går visar sig imorn om vi hinner med det.
Min middag ikväll blev ett riktigt mästervärk. Jag gjorde blandat ris med köttfärs - chiliröra och till det sallad o vitlöksbröd gjort från potato rolls.
Det blev så oerhört gott o alldeles lagom spicy. Både jag o Danny tog en andra portion. De två yngsta åt chicken nuggets. Det är antingen det, köttbullar eller skinka.... dom tycker typ inte om något annat. Idag gav jag dem ris till istället för mac&cheese som de alltid får men kierstan åt bara nån tugga ris o kristopher va jag tvungen att använda väldigt mycket övertalning för att han ens skulle testa en tugga ris o han skulle enbart ha det vita riset.
Kristy kom hem vid 9.20 o alla barnen hade på sig sina pyamasar o deras tänder va borstade så det va färdiga för sängen o allt va i sin ordning:)
Nu ska jag gå o sova efter en händelserik dag här i staterna...helt otroligt hur snabbt dagarna rusar förbi - snart är det helg igen.
O nu är det snart morgon i sverige - ha en bra dag alla:-D

                                      

                              Mina fina, kreativa inlärningssiffror


Kommentarer
Postat av: Tessan

Herregud vilka stressiga dagar! Tänk sedan när du får barn, du är ju redan van med tre. Blir ju lyx med en. Haha!

2010-03-25 @ 00:13:26
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja eller hur, haha...har också tänkt den tanken. Blir ju rena barnleken då:)

2010-03-25 @ 03:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0