lite uppdatering om veckan som gått

Kristopher va hemma från skolan i tisdags också men på onsdagen rullade schemat på som vanligt igen.
Idag är det lördag o jag är ledig hela helgen o det känns kanon.
Idag har jag sovit ut, bara tagit det lugnt, svarat på mejl, betalat lite räkningar o spelat lite wii bowling med danny. Det va roligt. Ska nog bara ta det lugnt resten av dagen för det spöregnar ute så man har inge större lust o åka ut o hitta på nåt i det här vädret.
I torsdags jobbade jag mellan 8.45 till 3.30 sen åkte vi alla iväg på en liten shoppingrunda o stannade vid "Ritas" för årets första mjukglass. Vi letade bla efter ett nytt bäddsättspacket med överkast o hela köret till mitt rum men ska kolla på kohl`s o marshalls framöver om jag hittar nåt där som jag gillar så jag inte bara säger att jag vill ha första bästa innan man kollat runt överallt. Kom hem igen vid 7.30 o vi hade köpt med oss mat från "outback steakhouse". Jag åt bakad potatis med kycklingfile med svamp, bacon o ost....det va riktigt gott o jag blev proppmätt:-p.
I fredags va både kristopher o kierstan hemma från skolan för lärarna hade nå kurs eller va det nu va så det blev en väldigt lång arbetsdag....12.5timme non-stop. Började jobba 6.45 o jag va gansla trött. I vanliga fall börjar jag inte förän 7 men kristi skulle iväg på nå möte så jag fick börja lite tidigare. Skulle se till att danny kom iväg till skolan 7:50 o jag hade tänkt att kristopher skulle sova lite längre eftersom han inte behövde gå upp tidigt o jag kunde sitta o äta en god frukost o läsa lite i min bok i lugn o ro men tror ni inte han vaknade 7.45:-s.
När kristi kom hem på kvällen gick de över till grannen. Petra är au pair där o hon bjöd över oss på maddies födelsedagskalas men jag bangade för jag va helt slut efter min långa arbetsdag o stannade hemma o bara slappade istället. Jag gjorde iordning en riktigt god fruktsallad med kiwi, äpple, jordgubbar, blåbär, mango, ananas, mandarin och torkade tranbär o satte mig o kollade på ett par avsnitt av veronica mars.
Det va en skön fredagkväll. Kändes lite dumt att stanna hemma för petra ville att jag skulle hänga med henne o några andra ut senare men det får bli nån annan gång när jag inte är helt slut.
Troligtvis ska vi till Chembers ( en bar i området ) på tisdag så jag får se fram emot det istället:)
Tidigare i veckan fick jag brev från YMCA...de godkännde min förfrågan om financial aid så på måndag när vi ska dit för dannys simlektion så ska jag ta o skaffa mig ett medlemskort så jag kan börja träna på dagarna när barnen är i skolan.
Jag har även börjat kolla upp lite klasser o studiemöjligheter o på torsdag börjar en reikikurs som jag är lite intresserad av så vi får se om jag kanske ska ta o registrera mig till den.
I morgon ska jag på mitt första au pairmöte så det ska bli kul o träffa alla au pairer i området. Min LCC Mindy sa att vi är runt 30 st i distriktet så vi är några stycken:)
Oj just nu blev det ett kort strömavbrott....tur att man har sin bärbara att skriva på så inte all text gick kaputt när strömen försvann.
Ha en bra helg, puss o kram
 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Låter som att du har fullt upp käraste syster! Idag har jag saknat dig väldigt mycket, kändes väldigt konstigt att åka i din bil utan dig! Nu ska vi kolla film Ha en fortsatt bra helg! Puss & Kram

2010-03-13 @ 22:37:58
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jodå det är full fart mest hela tiden. Jag saknar dig också, det kan jag tänka mig. Tack desamma, puss o kram

2010-03-17 @ 16:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0