uppkörning

Goda nyheter....idag hade jag uppkörningen för mitt PA körkort o blev godkänd:-D
Kristy o de två yngsta o jag begav oss bort till stället jag skulle köra upp på.
Jag va där igår kväll o övade lite på paralellparkeringen o vande mig lite med bilen. I vanliga fall brukar jag köra en honda minivan med till testet skulle jag köra BMWn.
Jag fick köra vilket va lite nervöst för jag har aldrig kört med Kristy i bilen förut o jag ville visa att jag är en bra förare.
Kristy, kristopher o kierstan stod ute i det fina vädret o väntade medan jag körde
Det va samma kille som jag skulle köra upp inför som jag skrev in mig hos o som fixade allt pappersarbete när jag gjorde teoridelen så det va lugnande vi kände igen varandra.
Testet va inte så jättesvårt....jag skulle köra runt en bana som va uppställd på en parkeringsplats....sen skulle jag parkera parallelt. Därefter köra igenom en stor parkeringsplats ( tänk er typ parkeringen på hällashopping ) max 15 m.p.h o 3 st stopskyltar. Därefter ut i trafiken genom 2 trafikljus....den första va jag tvungen o tänka till lite för det va rött o jag skulle svänga höger vilket är lagligt i Pennsylvania så länge det inte finns en skylt uppsatt som förbjuder det o man måste lämna företräde till andra bilar kommande i den riktningen. Så jag körde o nästa trafikljus va bara rakt på har jag för mig, och sen skulle jag svänga in på samma parkering som testet började på o parkera bilen.
Så meddelade han att jag va godkänd o vi begav oss alla in på kontoret för o ta ett foto av mig o fixa körkortet o på väg in så sa killen att jag va den bästa föraren på hela dagen, jag hade fått poängen en perfekt 0 och han brukar aldrig ge ut 0or så det kändes kanon....jag är så himla lättad för att det här är avklarat:-D.
Jag ser lite halvtrött ut på körkortet men det gör inget för nu har jag ett riktigt amerikanskt körkort i plånboken....jippi, jippi, jippi:-D 


Kommentarer
Postat av: Tessan

Weeeiii grymt sis! Grattis!

2010-03-19 @ 08:19:35
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tackar, tackar:)

2010-03-19 @ 16:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0