liten kort summering av de senaste dagarna

Nu är det söndag igen o det har inte hänt så jättemycket sen sist.
I torsdads jobbade jag mellan 6 o 9.30 istället för 1 o 4 som det va planerat så jag va ledig största delen av dagen, tog det mest lugnt. Sov ända till 10.30 så jag kände mig riktigthärligt utvilad.
Försökte hitta till "Borders" (en väldigt stor bokaffär, som även har ett mysigt cafe) men det gick inge vidare så på fredagen beställde jag ett par böcker online istället på borders marketplace....där har de begagnade böcker o priset hamnade på 25 dollar med frakten inräknad istället för 50 dollar som jag skulle fått betala om jag köpt böckerna i affärn så nu väntar jag bara på att dom ska dyka upp på posten. Men som tur är har jag lite kvar i boken jag håller på med så jag har något att läsa medan jag väntar:)

I fredags hade jag i övrigt en ganska dålig o tålamodsprövande dag.
O då jag redan va på ganska dåligt när jag gick ut till bilen runt 11.30 för att åka till nå apotek o leta efter röd tiger balm till min stackars onda fot och svänga förbi nånstans o köpa med mig nå någorlunda hälsosam mat innan jag hämtade upp ungarna från skolan o på vägen ser jag att bensintanken står på i stort sett noll så jag hittar någonstans att ställa bilen medan jag messar till kristy för o fråga var jag ska tanka någonstans. Jag väntar ett par minuter men får inget svar o börjar bli lite stressad för att jag inte har så jättelång tid på mig. Orkar inte vänta så jag åker hem igen o kollar i den tjocka bunten papper jag fått där det står om allt jag behöver veta, regler, arbetsuppgifter, måltider, bilinformation mm o sen åker jag iväg till lukoil för o tanka o det är första gången jag tankar i USA o det är lite annorlunda än vad jag är van vid o det funkar inte....kommer bara extremt lite bensin o jag försöke o försöker o får till slut ihop ca 5 liter men det är iaf nånting. Nu är jag sen o åker direkt till skolan för att hämta upp kierstan o kristopher o nu när jag inte hunnit åka nånstans innan o köpa nån lunch får det bli pizzerian bredvid skolan. Inte det nyttigaste allternativet men tyckte att jag förtjänade det efter allt strul med bensinen. Men det kändes dumt att lämna en tom bil i garaget så jag bestämde mig för att åka förbi lukoil igen på tillbakavägen o testar en annan pump. Den tar inte emot mitt kort o säger att jag måste gå in o betala så jag släpar med mig barnen in för det är olagligt att lämna kvar dem i bilen här i USA. Säger att jag vill tanka för 20 dollar går ut o testar igen men det funkar inte så jag släpar med mig barnen in igen o säger att det inte fungerar o killen kommer med ut o testar men får samma resultat o frågar om den inte redan är full o jag förklarar att mätaren visar på att den är i stort sett tom o han säger åt mig o testa en annan pump så sätter han in resterande 15 dollar på den så ungarna hoppar in i bilen igen o jag backar till den andra pumpen o ser att jag har förväxlat full med tom o vise verca för mätaren är tvärt om mot vad den är i min kära toyota som jag är van med. Så då är det bara o dra med mig barnen in igen o förklara att jag varit helt ute o cycklat o att bilen visar sig vara fulltankad. På hemvägen kunde jag inte låta bli att skrata åt min dumhet. Att jag va så irriterad redan o misstolkar mättaren o slösar enorma mängder energi på att bli ännu mer irriterad o upprörd och tycka att hela dan bara går åt helvete när det är jag som inte kan läsa av mättaren ordentligt, haha.
Att bara för att dagen inte varit någon höjdare så tar jag bara för givet att allt ska fortsätta gå fel.
Det står ju klart o tydligt ett F o ett E o eftersom mättaren va på F borde jag inte ha jagat upp mig utan insett att tanken va FULL o inte EMPTY.
Nåväl man lever o lär o nästa gång kanske jag inte jagar upp mig för en sån småsak utan tar reda på fakta först.

I lördags jobbade jag mellan 8 o 1.
8.15 vaknade kierstan o va jätteledsen o ropade efter sin mamma o jag gick in för o trösta henne o 5 minuter senare somnade hon om igen med när jag gick ut från hennes rum såg jag att kristophers dörr va öppen ( vilket den inte va innan ) så jag gick in till danny o där hittade jag kristopher. Han hade vaknat så nu låg han i dannys säng o danny läste en bok för honom.
Va en ganska lugn morgon o strax efter 10 väckte jag kierstan för 11 skulle vi åka iväg till ett födelsedagsparty som dannys vän hade på "Maggie Moos" o jag viste inte riktigt var det låg men när vi kom närmare kände danny igen sig o vi kom fram i alldeles lagom tid. Så vi gick in med danny till hennes väns party o sen gick jag, kristopher o kierstan till "Borders" som lyckligtvis låg på samma shoppingplats. Hann i stort sett bara komma in dit så ringer mr Michael o säger att han kommer ditt om ca 30 min för o hämta upp kristopher för lite grabbshopping så vi går o letar efter nånstans o köpa glass som dom blivit lovade men hittar ingenstans så vi går in på "Maggie Moos" o köper glass. Därefter går vi tillbaka till "Borders" o efter ett tag kommer mr Michael o hämtar upp kristopher o jag får ett meddelande från kristy att hon också är på väg dit för hon vill kolla på lite skor till danny. Jag o kierstan fördriver lite tid med att kolla efter böcker på den metafysiska avdelningen o hon tar ner alla lilla o rosa böcker o vill att jag ska köpa dom.
Vid 1 mötet vi upp kristy utanför "Maggie Moose", partyt är slut o vi går till skoaffärn. Efter skoaffärn åker kristy o barnen hem o jag går in till "Borders" igen. Stannar kvar i typ en eller en och en halv timme men går därifrån utan någon bok. Bestämde mig för o vänta på böckerna jag har beställt istället.
Så jag åkte jag hem, åt lunch, läste lite, petra kom o ringde på o vi pratade lite om eventuella planer för kvällen o sen gick jag upp o vilade lite.
Kl 7 åkte jag o petra till "target". Danny fyller år den 3 april så jag försökte hitta nån present till henne men kom bara därifrån med presentpaper o presentsnöre, haha:)
Sen åkte vi till ett apotek o letade efter tiger balm men hittade bara den vita som kyler ner o den har jag redan. Vill ha den röda som värmer upp istället.
Därefter bar det av till "Wendy`s" för middag o självklart beställde jag en southwest tacosalad men jag unnade mig även en glass med vanilj o cookie dough till dessert......mums, mums, mums:-p.
På hemvägen svängde vi förbi "Borders" (igen!) o jag hade lite beslutsångest över om jag skulle köpa en bok jag tittat på under dagen - "Law of attraction for finding your soulmate in love". Den verkar intressant så jag kommer nog införskaffa den förr eller senare men ännu en gång gick jag därifrån tomhänt.
Kl 10.30 kom jag hem igen o kristy hade satt upp en lapp på dörren till mitt rum där det stod att om mom-mom inte kommit till 8 på söndag morgon vore det bra om jag kunde lyssna efter om ungarna vaknar. Men dat va bara om hon inte kommit än.
Lappen gjorde mig inge vidare glad för jag såg verkligen fram emot att ha en helt ledig dag o verkligen kunna sova ut o inte behöva ställa nån väckarklocka. Jag försökte bli på lite bättre humör med o lyssna på min mp-3 men tror ni inte att batteriet tog slut efter typ 30 min o de två andra batterierna va tydligen också slut så jag försökte sätta i batteriladdaren men det fungerade inte av någon anledning trots att jag har en sån där elkonverterare eller va det nu heter.
Så jag försökte sova istället med sov ganska dåligt hela natten för jag va irriterad o jag frös. Vissa dagar är det väldigt varmt på natten o vissa dagar är det jättekallt.....det är lite skumt.

Vaknade ett par min innan 8 o gick ner o kollade o såg att mom-mom va där så jag gick upp o sov igen. Vaknade 9.30 av att ungarna tjoade o sprang runt.
Har tagit det lungt hela dagen. Klockan börjar närma sig 3 på eftermiddagen o vid halv fem ska vi ut o äta med mom-mom och pop-pop ( deras mormor o morfar ) för o fira danny i förskott för nästa helg kommer vi att vara i annapolis, Maryland.
Vi ska till "Red Lobster" o äta så vi får se vad det blir för något gott.
Nu ska jag ta o göra mig iordning.
Ha det bra, alla läsare:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0