full fart mest hela tiden....

Da ska vi se. Sen sist har det hant massa roliga grejer mellan alla arbetstimmar.
I tisdags kvall va jag o Petra till "Chambers" o at middag o satt o slappade i baren o det blev en valdigt sen kvall vilket jag markte av pa onsdagen da jag tom va tvungen att ta mig en kopp kaffe for o halla mig vaken.
Det tog emot att aka ivag till gymet for jag ville hellre sova men jag pallrade mig ivag iaf.
I torsdags morse va jag o Petra ute o joggade o jag kom hem till en valdigt bekymrad kristi som oroligt fragade om jag va okej for jag sag tydligen valdigt utmattad ut, haha.....men det va ett bra joggingpass:)
Sen va det 4 timmars jobb o darefter akte jag o Petra till parken for o sola i det underbara solvadret men joses vad varmt det va....o alldeles vindstilla.
Smalte nastan bort.
Darefter vart det till o aka hem o dusha och kla om for att sedan aka till "perkins" o inta deras underbart goda grilled chicken chimi salad, den ar sa underbart god:-D.
Sen bar det av till mcDonalds for o kopa en glass.
I torsdags kom aven kristys syster o systerdotter som stannade till i sondags.
I fredags akte jag ivag o shoppade lite pa formiddagen o sen efter jobbet akte jag, Petra o Dominica till YMCA for o gyma och darefter akte vi till "bobby's" ( en bar/restaurang ), men allt jag intog va en vatten for jag korde.
I lordags va det bara till att ga upp tidigt igen for det va dags for maj manads au pairmote o denna gang skulle vi ut pa skattjakt i Philadelphia.
Sa 10.20 gick taget o vadret va ingen hojdare....det va varmt men det regnade.
Vi va 6 pers i varje lag men nar jakten va slut va det bara jag o en till kvar i mitt lag for en va sjuk o de andra drog ivag.
Efter motet va det gratis ol, barbeque och liveband sedan gick jag, Petra o en annan au pair fran tjeckien ( tror hon hette veronica ) pa lite shopping innan jag o petra tog taget tillbaka.

            

                                  "det har va gruppen jag va med i"
 
             

                       "skattjakten ar avklarad, dags for bbq o livemusik"

Vid 9 va vi hemma igen sa da va det dags for kladbyte o lite styling innan vi akte o hamtade upp Dominica  for att borja kvallen pa "chambers" innan vi gick till "fraight house".
Jag singlade en slant pa taget nar vi fundeade pa om jag eller Dominica skulle kora o jag fick nitlotten ( Petra har sin uppkorning i juni sa an sa lange far hon inte kora har ), sa jag holl mig nykter men hade riktigt kul anda:)

                                            
              
                                            
                                  " krogdags - petra, jag o dominica"

I sondags vart det massa skypande vilket va riktigt roligt o det va toppen skoj att antligen fa prata med min kara syster o aven se pa nar hon o Daniel lagade tacos ( vart inte na sugen, haha:-p).
Sedan akte jag, Petra, Radka o Dominica till "plados closet" o hall i hatten syster...jag vet inte om du har hort talas om den butiken men det ar en andrahands butik for endast markesklader maxpris 20$. Fanns massa schysta toppar for 4 - 5 $ och jeans for 10 -14$.
Darefter akte vi till ett barbeque/houseparty men vi va sa pass sena att grillandet va over men det va roligt att hemma partaja lite o vi spelade rockband o det visade sig att jag va en hojdare pa gitarr, haha....o tro det eller ej men jag sjong faktiskt ocksa. O nej jag va inte stupfull vilket egentligen skulle kravas for att jag skulle sjunga utan det va mer for att jag ville testa pa det eftersom det ar nat jag ar skraj for o det kandes kanon:)
Vart the who's - behind blue eyes....kanonlat:-D
Men visst hade jag intagit en drink eller tva, det fornekar jag inte.

                 

Sa nar Radka skjutsade hem oss gick jag o Petra over till henne o satt ute pa deras veranda ( eller va man nu kallar det ) o pratade o intog varsin ol...det va en valdigt behaglig avslutning pa en fullspackad men rolig helg.

Sa idag ar det mandag igen o det tog emot en del att aka ivag till gymet men jag gjorde det anda o kande mig riktigt duktig:)
Kristopher ville inte sova nan langre stund idag heller ( hande ett par ggr forra veckan ocksa ) sa det va full fart mest hela dagen.
Runt 3-snaret gick vi ut till lekparken for o mota upp Petra o hennes ungar o fordriva lite tid, sa det va skoj.
I vanliga fall ar det en av barnen som kan vara en aning talamodsprovande men idag lyckades alla tre tajma in det samtidigt sa jag va valdigt glad nar kristi kom hem runt 21.00 o jag va fardig med dagens arbete.
Forhoppningsvis blir morgondagen lite lattare pa talamodsfronten men jag jobbar till 21.00 igen for kristi hade nan jobbmiddag.
Nu ska jag ga o sova, ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0