Boston o veckan darefter

I helgen va som sagt jag o Petra till Boston o som vanligt hade vi riktigt roligt.....tur o returpriset hamnade pa $64 for tag + buss sa det va inte sa farligt.
Men bussen tig ca 6 timmar men tiden flog forbi valdigt snabbt:)
Petra hade bokat en trolley tour runt Boston o fatt en extra dag pa kopet sa bade pa lordagen o sondagen akte vi runt o kikade pa den vackra staden.
Pa lordagkvallen letade vi reda pa "the cheesecake factory" o at middag dar....de har sa oerhort god mat o ar riktigt populart. Efter att vantat i en timma fick vi ett bord o skajvklart vart det en drink till middagen.
Darefter va vi till den ganska kanda baren "Cheers" o efter midnatt bar det av till en irlansk pub.....vet inte varfor men vi tycks alltid hamna pa irlanska barer nar vi ar ute pa vara turistrundor, haha:)
Pa sondagen vart det aven en hel del promenerande o vi va bla till Bostons "public park" o det va oerhort vackert dar - o riktigt stort.
O det vart lite souvernirshopping ocksa - vi bada kopte en svart luvtjoja med rosa tryck - "boston massachusses".....riktigt snygg:)
Vi hade tur for det va uppehall hela helgen men det hade varit trevligt med lite sol men nagon sadan sag vi inte.
Det va en kanonhelg men det blev inte mycke somn.....petra hamtade upp mig efter oljemalnings klassen pa fredagen o vi satt uppe o bubblade ett tag o drack ett glass vin sa det vart ganska sent i sang sa jag raknade efter att mellan fredagkvall o mandagmorgon vart det inte mer an 10 - 12 timmars somn, haha....sa man har varit ganska trott den har veckan.
Har ar lite bilder fran Boston:

        

                               "na hoga byggnader som jag inte minns namnet pa"

        

                                                       "riktigt god middag"

        

                                                               "tropical martini"

        

                                                                 "tjusigt varre"

        

                                                            "utanfor cheers"

        

                                                                    "skal"

        

                                        "petra, jag o henry pa den irlanska puben"

        

                                                                "trolley-bussen"

        

                                                 "utanfor deras state house"

        


        

                                                            "city of boston"

        

                                                                "public park"

        

                                                           "utanfor parken"

        

                                                  "rolig underhallning i parken"

        

                                                       "riktigt vackert va det"

        



        



        

                                    "en sportsouvernir-affar i nrheten av arenan"

        

                                                  "dom hade massa grejer"

        

                                                 "tjusiga hockeykillar, haha"

        

                                                  "det vinnande malet - staty"

Sen barnen borjade skolan igen har ju mitt schema andrats o jag jobbar bara 41 timmar/ vecka sa eftersom det ar tilltet att jobba max 45 timmar sa vill kristi klamma in yttligare 4 timmar varje vecka.
Utover det sa aker familjen ivag pa lordag till new york sa jag kommer att vara ledig igen nasta helg sa jag behover jobba in dom 5 timmarna ocksa sa den har veckan har jag jobbat in alla dom 13 timmarna sa jag inte behover ha dom hanga over mig. Sa den har veckan har det blivit 54 timmars jobb, 9 timmars skola o sen ikvall har vi au pairmote igen:-s...sa det har varit en lang vecka o det ar sa skont att den snart ar over.
I mandags va jag hem till petra pa formiddagen o sen sov jag en del pa min lediga tid....pa kvallen vart det lite plugg efter jobbet.
I tisdags va det jobb, skola, jobb + 1 timme extra o sen akte jag hem till petra o vi kollade pa film.
I onsdags akte jag till petra igen o sen akte vi ivag till "kohl's" o lamnade tillbaka de skorna jag inte skulle behalla o sen bar det ivag hem till mig for lunch o annu en film. Sen jobb o darefter min yoga klass for att sedan plugga infor provet pa torsdagen.
I torsdags jobbade jag extra pa morgonen innan skolan dar jag hade vi som sagt prov pa kapitlen om naringslara, viktkontroll, traning, hjart-o karlsjukdomar samt cancer o jag hade inte pluggat sa mycke for vi fick reda pa forst pa tisdagen att vi skulle ha prov sa jag tror inte det blir mer an B den har gangen.
Hursomhelst efter skolan va dett jobb igen sen yttligare en timma extra pa eftermiddagen o sen skola igen med min sista klass i personlig utveckling sa det ar skont att ha den avklarad.
I fredagsmorse va det jobb o sen va jag, petra o radka pa "bodypump" pa morgonen o darefter akte jag hem till petra o hon bjod pa pannkaka - riktigt god....smakade europeisk o inte som dom har har pa flaska som smakar bla, haha:-p
Efter jag skjutsat kristopher till skola nr 2 akte jag hem till dominica o hon bjod pa soppa:)
Sen va det hem o fa klar veckans tvatt innan jag hamtade upp Kristopher o kierstan kl 15.
Darefter mera det jobb o sen 3 timmars oljemalning till kl 22 o sen va det hem o jobba extra till 00.15:-s...den kursen ar verkligen inge skoj men de skulle ha en utstallning o tavlan jag stressmalade forra gangen ska vara med o lararen fragade vad jag skulle ha for pris pa den o jag fragade vad han tyckte o svaret blev $300!!!!!!!!!
Sa vi far se om nan koper den.
I lordags va det jobb igen mellan 8-13 men sa jobbade jag extra till 14.30. Senare pa eftermiddagen kom petra o hamtade upp mig o vi akte till "marshall's" o "kohl's for lite julshopping.
Dominica gjorde oss sallskap ett tag men sen va hon tvungen att aka hem o skriva en uppsatts.
Efter shoppingen gick vi till "applebys" o at en sen middag o darefter vart det hem o sova for jag va helt slut o hade varldens huvudvark hela dagen sa det va ingen hojdare:-s
I dag ( sondag ) jobbade jag extra mellan 8.15 - 13 o vi va ute en del i det enormt vackra vadret....de har senaste dagarna har det varit kanon....15*C o folk gar i shorts o idag sag jag en fjaril ute - helt otroligt, en fjaril i mitten av november:)
Nu ska jag ta o plugga lite o sen aka hem till petra o ata appelpaj som hon bakat och sen ska vi aka ivag pa au pairmotet ikvall - vi ska klattra sa det blir intressant o se hur det gar, haha:)
Ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0