sista veckan i oktober

Forra veckan flog forbi lika snabbt som vanligt.
I mandags va jag pa "bodypump", o efter barnens skola akte vi ivag pa pumpa plockning pa ett stort falt dar barnen fick valja varsin liten pumpa att ta med hem, det va ratt roligt, haha:)
I tisdags va jag pa "interval training efter jobbet o dar traffade jag pa en annan au pair fran columbia sa vi pratade en del efterat....ho har bara varit har i tva manader o kande igen mig fran motena o jag som har sa svart for ansikten kande ju sjalvklart inte igen henne, haha.
I tisdags i skolan hade vi vara presentationer om varat amne vi valt i naringslara o mitt amne va ju som jag kanske namnt vatten sa jag har suttit massa timmar - runt 15, o klippt ihop massa bilder i moviemakern o pratat in massa information o lagt till bakgrundsmusik for att dampa min hemska brytning, haha:-s
( forsokte satta in videopresentationen har men jag lyckades inte fa till det:-s....maste fraga min kara syster hur hon gor )
I onsdags va det "willpower and grace" o darefter akte jag hem till petra o fikade innan jag hamtade upp kristopher. O sen va det "yoga" pa kvallen igen.
O pa torsdags kvallen borjade min kurs i personlig utveckling som kallas "living your passions" o till nasta vecka maste jag klippa ut bilder fran tidningar over saker jag ar passionerad over o klistra pa ett store papersark sa jag har borjat lite smatt med det. Det va ratt mycke folk dar till skillnad mot min yoga klass dar det bara ar jag o tre till, haha:)
Mellan jobb o skola va jag pa "Kmart" o kopte halloweenpresenter till barnen - en bok till kristopher, t-shirt till danny o en cool glittrig kopp till kierstan som hon tycker jattemycke om.
Det va ju halloween i sondags sa det kandes som jag behovde kopa nagot till dom o danny tyckte mycket om sin present ocksa men kristopher sa till mig idag att det jag kopte till han igar det tyckte han inte om, haha....barn ar ju arliga iaf;)
I fredags va det bodypump igen o sen bar det av till petra for en snabbvisit...pa kvallen borjade min kurs i oljemalning mellan 19 - 22 sa jag va ratt trott nar jag kom hem 22.30....den kursen ar inte speciellt rolig alls o verkligen inte pa en fredag kvall men jag behover ju timmarna sa vad gor man:-s
I lordags tog jag det bara lugnt pa morgonen for jag va ledig o familjen akte till maryland. Petra kom hit o lunchade o vi kollade pa film innan det va dags for henne att aka hem o jobba for hennes vardforaldrar skulle ivag pa halloweenfest. Sa jag akte ivag till "Kmart" igen + "the $ sore" for o kopa ballonger till barnen o sen akte jag hem till henne o spenderade kvallen o efter barnen somnat kollade vi pa skrackfilm....tycker ju inte om den typen av film men pa halloween far det val ga an, haha.
Chris o pamela kom hem vid 23.30 - snaret sa da akte vi hem till mig o kollade pa yttligare en film ( somnade dock bada tva under filmen, haha ) o drack te.
Te ar ju bara for gott o speciellt den har arstiden nar det ar sa kallt o ruggigt ute:)
Sen va det sovdax o i sondags slog vi pa stort o hade en riktigt god frukost/brunch.

        

                                                                  "riktigt gott va det"

Senare gick Petra over till grannhuset lite snabbt med halloweenpresenter till abby o maddie o under tiden dok dominica upp.
Fixade iordning te o tog fram cheesecaken fran frysen o nar petra kom tillbaka fikade vi o bubblade.
Bade petra o dominica tycker riktigt mycket om den sa det ar ju kul att man kan bjuda pa lite svenska delikatesser.
Dominica berattade att petra hade kommit till henne med en liten bit av cheesecaken som hon hade kvar i frysen fran nar jag va dar harom veckan med den o petra hade gatt o smaatit bit for bit for den bara va sa god men fatt en liten bit over som hon gav till dominica for hon hade sagt det att hon visste att dominica aldrig hade smakat pa nat liknande sa hon va bara tvungen att dela med sig aven fast det varit riktigt svart for den va ju saaaa god o dominica holl absolut med, haha:-p.
Sa det kanns ju sa roligt att bjuda pa saker nar det ar sa uppskattat:-D.
Sen akte dominica hem o petra fargade mitt har...det blev lite morkare den har gangen....kanner sig alltid lika frash nar man fatt lite mer farg i haret...ska till frissan i veckan o klippa mig for forsta gangen sen januari, haha:)
Darefter akte vi till "marshalls" dar jag hittade pa nagra hosttrojor for ett riktigt bra pris som alltid i denna underbara affar:)
Innan jag akte ivag hade jag tagit fram barnens paket o ballonger sa dom skulle bli glatt overraskade nar de kom tillbaka fran maryland o det hade dom tydligen blivit berattade kristi.

        

                                                       "mina holloweenpresenter"

Nar jag kom hem va halloweenfirandet igang o hela kvarteret va utomhus i sina drackter sa nar de kom in igen gjorde jag dom sallskap o at pizza o darefter nar dom va ute o "trick and treatade" men jag stannade kvar hemma for det va inget i min smak.
Deras mormor o morfar va ocksa dar i kostymer o deltog i festligheterna.

        

                                                     "familjen K/G i deras kostymer"

Det ar verkligen ett stohej har fullt med halloweengrejer i affarerna o i fredags hade det halloweenparad i skolan.
Nasta stora grej blir ju thanksgiving nu i november.
Idag har det varit en lang dag....kierstans skola har stangt idag o imorn sa hon ar hemma sa jag har jobbat mellan 07.00 - strax innan 21.00.
Men dagen gick valdigt snabbt o det va sa skont att inte behova stressa med nagonting:)
O kristopher malade en "I love you jessica book" ikvall.

        

                                                                   "framsidan"

        

                                                        "han kan sina bokstaver"

Han forklarade att pa den lila teckningen sa ar halva hjartat rott o halva rosa for rosa ar for mig for tjejer tycker mera om rosa o det roda ar hans halva for killar tycker om rott....han ar ju bara saaaa sot:-D
Det varmer verkligen att fa sana saker:) 
Anledningen till att jag jobbade sa lange va for att jobba ihop timmar till pa lordag da jag o petra aker till Boston....weeeeiiii!!!
Det kommer bli sa oerhort roligt - langtar som bara den.
Boston ar verkligen en stad som jag vill besoka sa jag ar riktigt glad for att vi ska aka dit:)
Na nu ska jag ta o sova....god natt - ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0