min lediga vecka:)

Sa i tisdags va det till o ga upp tidigt fast jag va ledig eftersom jag hade skola 9.30. Barnens mormor skjutsade dit mig o vantade dar medan jag hade prov igen. Sedan skjutsade hon hem mig o jag vet int riktigt var tiden tog vagen den dagen - den bara flog forbi.....spenderade en del tid pa skype o pratade med min kara syster vilket va valdigt roligt:)
Pa kvallen kom petra o hamtade upp mig efter hon slutat jobba o vi akte hem till henne o fixade iordning oss o sen bar det av till "chambers" med dominica o radka. Sov hos petra o pa onsdagen va vi ivag o shoppade o sen akte vi hem till mig o lagade tacos, gjorde iordning ris ala malta som jag skulle ha med mig pa thanksgiving pa torsdagen. Dominica kom o vi at o drack sangria.....sedan akte dominica hem o jag o petra till "kenny's" med laura, kelly o nagra andra fran hemmafesen forra helgen.
Nar vi kom dit va vi tvugna o vanta pa att folk skulle ga for o fa bli inslappta o skoja inte att det va fullpackat med folk dar.

        

                                                     "kelly, jag o petra pa kennys"

        

                                                               "kelly o laura"

Efter en galen kvall atervande vi hem till mig o sov en stund innan det va dags o ga upp o fixa iordning petras tjeckiska dessert, aka forbi pa en snabb kopp te hos dominica o sen till petra for o hjalpa till infor thanksgivingfirandet.
Chris foraldrar o tva systrar kom o vi firade en valdigt trevlig thanksgivivng o joses vad vi at....proppmatt ar verkligen en underdrift.
Vi gick bordet runt o alla fick saga vad dom va tacksamma for o micah ( 2.5ar ) sager - kalkon och patatismos, haha...sjalv sa sa jag att jag va tacksam for att vara dar o att ha all den har underbara maten att ata - tycker ju inte direkt om sana har saker sa jag holl det kort o latt.
Senare pa kvallen ville ben spela lite piano for oss o jag vart helt forundrad over hur fantastiskt duktig han va....spelade flera latar flytande - o bara 7 ar!!!!
Efter allt firande gick jag o petra ner i kallaren o drack lite mer sangria o sloade framfor tv innan det va dags o sova.

         
        

                                                           "sahar sag jag ut"

        

                                                                 "dessertdax"

Pa fredag vaknade vi relativt tidigt vilket va bra det for vi hade en lang dag framfor oss - det va "black friday". Tank typ juldagsrea o vi blev varnade for att aka ivag pa sadana galenskaper under foregaende kvall - tydligen kunde folk vara helt galna o rycka saker ur ens hander o verkligen vara otrevliga men nu nar vi ar har maste vi ju uppleva alla amerikanska traditioner sa vi va ivag till massa butiker o det va faktiskt inte alls sa farligt o jag hittade massa grejer - spenderade over $200 men skulle det inte varit rea skulle det kostat det dubbla sa jag gjorde en hel del fynd. Kopte bla ett par nya jeans, lite andra klader, en julklapp till min alskade syster, massa underklader, orhangen, ring, o en ny parfym - "amor amor", mm.
Sedan svangde vi forbi mig o hamtade upp lite grejer o sen bar det av hem till petra o vi fixade iordning oss, o akte sen hem till dominica o forfestade lite. Dominicas pojkvan matt kom o vi satt o pratade o de som inte korde drack hemmagjord glogg o shots o vid midnatt bar det av till "chambers" igen. O jag korde volvo, vi hade petras bil men eftersom hon kort hela veckan sa holl jag mig nykter den har gangen....i alla fall tills vi kom hem till dominica igen. Runt 3.30 tiden va den dagen slut o dessvarre hade jag dragit pa mig en forkyldning sa jag spenderade i stort sett hela kvallen o natten med o frysa vilket jag aven fortsatte att gora hela lordagen:-s


        

                                                                   "hos dominica"

        

                                            "dominica, jag o kelly pa chambers"

        

                                      "radjur pa besok pa dominicas tomt, haha"

Nar jag vaknade pa lordagen sa borjade jag med att stada upp koket, gjorde iordning mig o borjade fixa frukost/lunch till oss alla. Dominica kom ner o insag att hon behovde aka ivag o kopa lite frukost/lunch tillbehor sa hon o matt akte ivag o petra vaknade upp. At o sen skjutsade petra hem mig efter att vi hamtat upp lite prylar hos petra. Resten av lordagen gick at till att plugga - har ett grupprojekt som ska vara klart pa torsdag sa jag mejlade de andra i gruppen om en ide o gjorde en video for min del...va klar runt 22 snaret o sedan va det bara till o sova - va sa trott:-s
Under onsdagen smsade kristi mig o talade om att jag maste jobba mellan 12.00 - ca 7.30 pa sondagen vilket inte va na vidare roligt o fa reda pa eftersom hon sagt att jag skulle vara ledig da.
Sa idag va det jobb till nastan 20 o i veckan maste jag jobba in de 4 timmarna jag saknar i mitt schema eftersom jag bara har 41 timmar. Sen pa lordag kommer jag ha min lediga helg i december for jag har en kurs i "emotionell intellegens" mellan 9 -16 sa de 5 timmarna jag missar maste jag ocksa jobba in sa det kanns inte som det kommer bli nan hojdarvecka. men, men - det ar som det ar...forhoppningsvis blir veckan efter lattare.
Nu ska jag glo lite pa tv....ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0