mest traning o sightseeing i "peddlers village"

Det blev ingen utgang i lordags kvall med dominica for hon va krasslig o jag va trott efter min 11.5 timmars langa arbetsdag sa nar kristi kom hem strax forre 21.30 akte jag hem till dominica o vi kollade pa mina semesterfoton o pratade till runt 1-snaret pa kvallen......sen akte jag hem o sov o darefter sloade hela sondagen vilket va valdigt skont for jag va sa trott o seg.
I tisdagskvall va jag o petra o tranade - vart "interval training" o darefter satt vi o bubblade ett tag innan det va dags o aka hem o sova. Pa onsdag morgon korde vi "willpower and grace", sen akte vi hem till petra for en kopp te innan det va dags o hamta upp kristopher fran skolan som ligger pa vagen bredvid petras hus sa det ar valdigt nara o smidigt:)
Pa torsdagen jobbade jag till 16 som vanligt o sen akte jag till "marshalls" o shoppade lite....kopte ett par nya snygga traningsbyxor o en hosttroja. Sen akte jag o petra o tranade igen....den har gangen va det "bodypump" o darefter va vi valdigt ohalsosamma o akte till mcDonalds o kopte en varsin mcFlurry med reesesbitar i - sa oerhort gott, haha:)
I fredags morse va det "bodypump" igen o sedan te hos petra innan jag hamtade upp kristopher. Pa fredagkvallen efter jobbet akte jag till petra igen o vi spenderade kvallen med o kolla pa film.
Jobbade som vanligt i lordags mellan 8-13 o sen akte vi ivag till "peddlers village" for lite sightseeing. Det ar en valdigt trevlig gammaldags liten by ca 15min harifran o de hade fagelskramms-festival, haha.....vilket betyder att det va fullt med folk o roliga fagelskrammor i olika figurer, tv karraktarer mm.
O vadret va helt underbart.....25*C o stralande sol:)
Vi promenerade omkring, tog massa kort, stannade till o kollade ett par min pa ett brollop som agde rum mitt i byn, gick i lite smabutiker, va in till ett cafe o en glassbutik. Vi kopte hemagjort pumpaglass o joses vad god den va sager jag bara:-p.
Darefter akte vi hem till petra igen o kollade pa film. Hade med mig en bit pumpa/pecannot cheesecake som kristi kopt under dagen som vi delade pa o den va inte helt fel den heller  men valdigt sot.
Det ar valdigt mycke pumpa har nu....i mat o bakelser o sa....o pa faltet precis innan varat kvarter ligger massa pumpor o vaxer, haha - maste ta kort pa det nan dag:)
I sondags va det au pairmote i varan LCCs hus ( LCC = det har au pair  omradets kontaktperson )dar vi hade "trick-or-treat" o om man kom utkladd kunde man vinna ett pris....va ca 10 st utkladda - dock inte jag.
Sen akte jag hem o pluggade ett par timmar innan jag akte ivag till gymet for att sedan aka till dominica dar jag o petra blev bjudna pa middag.....det va valdigt trevligt:)
Idag va jag ivag pa "bodypump" igen o det va som vanligt valdigt mycke folk dar. Det brukar vara over 40 pers dar pa fredagmorgonens pass sa nu i oktober har dom satt in ett extra pass sa forhoppningsvis kummer det vara lite mindre folk dar pa fredagmorgonen....det ar en sa oerhort popular klass.
O vet ni vad - nar jag vagde mig idag sag jag att jag gatt ner 4.7 kg sen i juni:)
Sa nu kanner jag mig annu mer motiverad till o halla igang.....hade riktigt tappat traningen ett tag under sommaren o borjade igen nu for runt en manad sen sa det kanns valdigt roligt att det ger resultat:-D

Har ar lite bilder fran "peddlers village".....snacka om kreativa fagelskrammor, haha:

        

        

        

        

        

        

        

        

                                                             "pumpaglass"

        

        

        

        

        

                                       "japp, en tomte fagelskramma, haha"

        

        

        

                     "va in till ett cafe med de mest fantastiska tartor o bakelser"

        

        

        

        

Na nu ska jag ta o ga o sova......imorn ar det jobb, skola o mera jobb. Ha det bra alla:)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Va fin du är syster :)

2010-10-13 @ 22:09:07
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack sotaste:)

2010-10-14 @ 17:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0