tillbaka igen efter semestern

Ja da va det dax att skriva lite igen....
Semestern va verkligen valbehovlig.
O va roligt det va att traffa pappa, carita o jonte igen. Vart riktigt forvanad pa flygplatsen nar jag sag jonte - han har ju vuxit som bara den.
Dagarna i florida va ratt stressiga med busstider, o alla aktiviteter men det va roligt.
Va pa disney world tva dagar o akte massa galna karuseller, badade i deras vattenland, sag parader o tog massa kort, shoppade en dag o sa va vi ivag o spelade minigolf - som vanligt kom jag sist, haha....golf ar inte riktigt min grej:-s.
Mexico va kanon....det va sa oerhort vackert dar.....skulle kunnat stanna mycke langre.
Mesta tiden dar gick till sol o bad. En kvall va vi ivag o sag en mexicansk show.
O befolkningen dar verkade vara valdigt vanlig.
Kom tillbaka till philadelphia pa sondag eftermiddag o tog taget hem.
Tack for en bra semester:)
Tog massa bilder....har ar ett par stycken av dom:

        

                                                   det va lite regnigt i florida

        

                                               pa vattenlandet i disney world

        

                                               fanns massa roliga sovuernirer

        

                                                               fina lila fiskar

        

                                                                 kalle anka

        

                                                                   baloo

        

                                                          mimi o langben

        

                                              jag o jonte pa magic kingdom

        

                                              vi akte racerbilar - john korde

        

                                              pappa tyckte det va valdigt roligt

        

                                                        tekoppen - en klassiker

        

                                                   jonte posar for kameran

        

                                tjusig belysning pa slottet som andrade farg

        

                                                     de hade en kvallsparad

        

                                                       valdigt imponerande

        

               undrar hur manga smalampor som gick at till den har paraden?

        

                                                     sen va det dax for mexico

        

                                                          det va riktigt tjusigt

        

                                                          hit vill jag igen:)

        

                                                               poolomradet

        

                               va pa mexicansk show - jonte fick sitta pa en asna

        

                                                                at god buffe

        

        


        

             en upphojning i poolen - har kunde man ta en tupplur om man ville

        

                                                de hade goda drinkar i baren 

        

                                      syster o bror....saknar dig lillbrorsan:)


Kom tillbaka fran semestern i sondags.....pluggade ett par timmar sen bar det av till dominica for o kolla pa film med henne o petra. Vi sag "forgetting sarah marshall" - riktigt rolig film.....rekomenderar den verkligen.
Den har veckan har varit ratt stressig med jobb och pluggande.
Bade kierstan o kristopher har borjat i nya skolor sa mitt schema har andrats...vet inte om det ar bra eller daligt an. Sa har danny borjat pa hip hop pa fredagar.
Kierstan o Kristopher har simlektioner pa torsdagar men i vanliga fall kommer jag vara ledig pa torsdagar men de foljande 2 veckorna kommer jag hanga med pa simlektionerna for deras mormor ar pa resande fot o kristi behover hjalp for kierstans o kristophers lektioner ar i olika pooler.
Karate for kristopher tisdagar o lordagar o sa har kierstan sin talpedagog hon ska till varannan mandag.
Jag har skola pa formiddagarna pa tisdagar o torsdagar....det ar valdigt intressant men det ar valdigt mycke o lasa hemma sa storsta delen av min fritid gar at till o plugga. Vi har forsta tentan antingen pa torsdag eller nasta tisdag beroende pa om vi hinner ga igenom 4 kapitlet snabbt pa tisdagens lektion.
I mandags pluggade jag mest, akte till "staplers" for o kopa lite skolmaterial o traffade pa dominica sa vi lunchade pa "wendy's".
Jobbade ett par timmar pa kvallen nar kristi o barnen kom tillbaka fran new york ( de hade varit dar pa brollop under helgen ).
Hade en play-date i onsdags med dominicas ungar i en lekpark i omradet.
I torsdags jobbade jag efter skolan for jag hade inte tillrackligt med timmar eftersom det inte vart sa mycke jobb i mandags.
Bade torsdag o fradag va jag hem till petra efter jobbet.
Fredag morgon borjade jag 6.30 for kristi skulle ivag o det va ingen vidare latt morgon - kristopher skrek o grat storsta delen av morgonen o det va riktigt skont nar jag val fatt ivag alla till skolan.
Nar jag val hamtade upp han strax efter 11 pa skolan va han sa glad sa - han sjong nar han hoppade in i bilen, haha.
I gar ( lordag ) jobbade jag som vanligt o darefter akte jag hem till petra igen o sov over dar. Vi kollade pa massa film o bara slappade vilket va riktigt skont efter den har stressiga veckan.
Idag kanner jag mig riktigt sondags trott men behover forsoka hinna med o plugga lite o sen ikvall har vi ett au pairmote igen....tycker verkligen inte om dom dar motena. Ar sa himla fullt upp med allt anda med 45-timmars arbetsveckor + skola +hemmaplugg sa ska man pa moten ocksa den dagen i veckan man verkligen ar helt ledig.
Behover klura ut hur jag ska fa ihop de andra 3-credits jag behover for o fa tillbaka min deposionsavgift o fa planet hem betalat av cultural care....hmmm - far se hur det gar med det:-s
Na nu maste jag ner o fixa nat o ata innan jag ska ivag pa motet....ha det bra alla:)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du ser ju riktigt brun ut syster ;) Va mysigt ni ser ut att ha haft det!

2010-09-13 @ 22:11:49
URL: http://tejes.blogg.se/
Postat av: sis

haha, ja jag har fatt lite farg:)....javisst:-D

2010-09-15 @ 02:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0