jobb, plugg o annat roligt

Nu har man kommit in i rutinen igen efter semestern.
Den har veckan har gatt valdigt snabbt. Skola tisdag o torsdags....i torsdags hade vi en presentation framfor klassen vilket ar nagot jag verkligen ogillar. Vi skulle hitta en artikel om vald som vi skulle beratta om framfor klassen utan att ha artikeln eller na stodlappar eller nagot  i handen o lararen fragade om nagon frivillig vile borja sa jag rackte upp handen sa jag kunde pa det avklarat sa fort som mojligt.
Det va absolut den varsta presentationen jag nagonsin framfort. Forsta meningen gick bra men sen borjade bade min rost o jag skaka mer o mer sa jag knappt kunde fa fram orden sa jag va tvungen  stanna o hamta andan men det blev bara varre o varre o sista meningen gick knappt att formulera for min rost va nastan helt borta, haha.
Det enda positiva va att det kan bara bli battre nu framover for varre presentation an sa gar inte o fa.
15 min efter nar jag satt ner skakade mina hander fortfarande som bara den....ja jag tycker som sagt verkligen inte om sana har grejer alltsa:-s
I onsdags efter jag skjutsat kierstan till skolan akte jag till dominica for o fa lite tidningar till artikeln o blev bjuden pa frukost o darefter akte jag till petra o fick lite mera frukost, haha.
Sen pa onsdagskvallen kom petra o hamtade upp mig for pa torsdagen hade hon sin uppkorning sa hon behovde hjalp med o lara sig parallelparkera vilket hon aldrig gjort forut o det ar ett maste pa uppkorningen har sa vi akte ut nan timme o jag forsokte lara henne sa gott jag kunde o till min stora gladje sa satte hon parallelparkeringen perfekt pa uppkorningen o fick sitt korkort:-D
Sa efter skolan i tosdags formiddag akte jag hem till petra o vi akte ut pa lite shopping o hon bjod mig pa lunch som tack for hjalpen med parallelprkeringen.
Pa torsdagkvallen jobbade jag ett par timmar  - va med kristi o barnen pa deras simlektioner for de behover vara tva vuxna o barnens mormor ar ivag pa resande fot den har veckan o nasta.
Efter simlektionerna va slut o de akte hem stannade jag kvar o simmade nagra langder for traningens skull.
I fredags pluggade jag en hel del pa min fritid o registrerade mig aven for ett par non-credit kurser som jag behover....maste fa ihop yttligare 36 timmar utover de 3 creditsen jag far pa life and health kursen.
Sa det blir en yoga kurs, oljemalning, en endagskurs i emotionell intellegence samt en kurs pa det spitituella halet som heter living your passions. Det ska bli valdigt intressant. Maste bara fa ihop 2,5 mer timmar o har hittat en kurs om foregaende liv som jag ev ska ta ocksa. Det beror pa om barnens mormor kan tacka for mig for den borjar redan 18.30 pa en tisdagkvall da jag egentligen ska jobba till 19.30 sa vi far se.
Efter jobbet va jag ut o sprang lite i det skona sensommarvadret o sedan fortsatte jag plugga till sent pa kvallen.
Idag har jag jobbat o darefter pluggat igen o forsoker fa in massa information jag behover kunna infor tentan pa tisdag o jag vill verkligen fa till ett A pa den.
I kvall ska jag ut med, petra, radka, dominica och matt....blir nog roligt - va ju ett tag sen jag va ute nu.
Men nu ska jag ta o aka ivag o trana lite igen...ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0