en lugn vecka avslutade 2010:)

Maste saga att den har veckan va ett riktigt harligt avbrott i vardagen med mycke ledighet sovmornar o ett eget schema:)
I tisdags o onsdags agnade jag dagen at diverse organiseringsuppgifter. I tisdags kvall va jag bara hemma o tog det lugnt o i onsdags va jag, petra, dominica o radka till "chambers".
I torsdags kom barnen hem fran maryland o det va dags for julfirande har sa jag hlapte kristi litegrann o akte o hamtade pretzels som hon bestallt o under festen akte jag o kopte mera champagne for de tva flaskorna vi hade tog slut ratt snabbt. Under firandet hade jag aven uppgiften som bartender o alla va valdigt fortjusta i drinken jag gjorde - champagne med en skvatt tranbar/granatappeljuice samt granatappelkarnor i botten:)
Innan folket kom oppnade vi presenter o barnen tyckte om mina julklappar dom fick o jag fick foljande:

        

                          presentkort pa kohls starbucks o borders for $25 vardera

        

                                                         en scarf + handskar

        

                                                                  tjusig tval

        

                                                                 en angelsten

        

                                                                     chocklad

        

                                                               en diet bok

        

                                               ett amerikanskt julgransornament

        

o julkort fran barnen - dannys julkort har en liten skarm med video om tva dansande pingviner och kristopher o kierstans kort har inspelningar pa dom nar dom sjunger en liten snutt av en julsang....riktigt sott:)

Efter firandet tog jag det bara lugnt o gick o la mig tidigt.
I fredags jobbade jag mellan 7.45 o 14.00 men kristopher o danny akte med deras kusin hem kvallen innan o sov over dar sa jag hade bara kierstan o det va sa lugnt o latt o bara ha ett barn o ta hand om, haha:-p.
Under dagen gjorde vi en svansk cheesecake till kristi som fyllde ar samma dag samt en for att ta med mig pa nyarsfirandet:)
Efter jobbet fixade jag iordning mig o senare kom petra o hamtade upp mig o vi akte till dominica for o fira nyarsafton. Sa jag, petra dominica o matt spenderade kvallen med o ata tilltug o desserter....vi umgicks, kollade pa film o sedan bar det av till "chambers" dar vi firade 12-slaget o senare akte vi tillbaka till dominicas hus o fortsatte o ata o umgas o michael ( petras date ) kom ditt ocksa....satt uppe till 5 o sedan va det sovdax.
Det va en rolig nyarsafton o till min forvaning vaknade jag innan 11 foljande morgon sa jag gick ner o petra va redan uppe sa vi bubblade o efter ett tag kom dominica ner ocksa sa vi at resterna fran gardagen o bara tog det piano o sen skjutsade petra hem mig o jag satt en stund framfor datorn innan det va dags o fixa iordning mig for pa kvallen skulle jag traffa sean:)
Han hamtade upp mig o vi akte till "tomatoes" igen o at middag o sedan vidare till "appelbees" for en drink o sen akte vi hem till honom o kollade pa film.
Idag borjade vi dagen med brunch pa samma goda restaurang som vanligt o sen skjutsade han hem mig till dominica dar petra redan vantade o radka dok upp strax efterat.
Sen akte vi tjejer ivag till ett designoutlet ca 1 timme harifran o shoppade i alla mojliga markesbutiker men jag hade inte direkt pengar att slosa sa jag kopte bara en tjoja fran guess och ett armband fran charlotte russe med en slutsumma pa $30 sa det va billigt:)
Efter en lang dag med shopping va det bara till o komma hem o gora iordning mig for sangen tidigt....riktigt trott sa nu ska jag ga o sova.....ha det bra alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0